söndag 28 augusti 2011

Älmhultsdagar...

...har det varit - ett helt koppel tydligen.
Jobbade hemifrån i fredags o har nu lyckats få ihop ett schema för läsåret. Så som det ser ut på papperet i alla fall. I verkligheten kommer det förmodligen se helt annat ut.
Hämta Leya o så ner till Älmhult där Amigo-Ola o Nic Schröder skulle underhålla.
Har alltid fullkomligt hatat låten "hej hej Monika" o nu var ju alltså originalartisten där o skulle plötsligt börja gapa den. Och det gjorde han. Heeerre Jisses! Falsk, tappade text o lika vidrigt som vanligt.
Vart är världen på väg...
Sen blev det käk på Ikea
Tillbaks till torget. After Work med radio Kronoberg. Har nog fortfarande inte fattat vad det hela handlade om - hörde mest lösryckta delar.
Till ett ställe där jag oftast tillbringar mina dagar i Älmhult o "förfesta" med sig själv. Den enda musik jag hittade var Leyas CD så det blev en livad förfest med "jag är en gummibjörn"-musik samt Provivajos.
Emmy o Nils kom. O efter det sammanfattar vi det i lösryckta stunder:
Till Kräftnatta.
Bli myggbiten *skratch skratch
Till Konsum. Råkar säga fel när jag ska ha myggmedel o säger glidmedel i stället.
Kryper ner i en tidningsbox utanför.
Smögröker. Säg inget till mamma
Till kräftnatta.
Klia myggor  *skratch skratch
Träffa på brudgänget.
Gå en runda till Wärkstan. Där totalt inget händer
Träffa på elever. Idag är jag kompis med alla. Alla vill att jag ska fixa in dem på olika ställen.
Gå förbi Sorello. Hälsa på gammal kollega *hej hej
Sno halva deras pizzor
Nästan hamna i bråk utanför Kappahl
Träffa på brudgänget
Till kräftnatta.
Jaha
Gå några rundor till på byn
Träffa på brudgänget
Smygröka. Säg inget till pappa
Till kräftnatta
Klia mygg *skratch skratch
Deras cider är slut. Jag får köpa vin med 7-up i. Blärgh...
Faktiskt ta ett par svängom på dansgolvet
Dansen tar slut
Tvingar medelålders man att dansa till Smokie, lyssnandes till min mobil
Träffar på brudgänget
Smygröker. Säg inget till mig själv
Börjar dra sig mot sovplats
Hjälper igelkott över gatan
Får klarhet i att jag känt "Arga snickarn" i flera år utan att veta om det
Nattvandra
Baccardi Breeze
Nattvandra
Middag klockan 04
Får reda på att lillebror har främmande karlar i sin säng
08 börja göra sig i ordning för att åter möta dagen
Möter upp Leya o Andreas igen
Får ta emot Lions Stipendie på torget. Otroligt rörd över att någon vill ge mig detta.
Blir akut jury i Talangjakten
Fotar modevisning
Lyssnar ånyo på talangjakten
Surrar med Baba
Drar mig hemmåt när Micke Syd o Tommie Ekman börjar spela.
Hemmakväll o faktiskt fortfarande vaken.

23.00 Somnar efter att ha varit konstant vaken i 43 timmar o under den tiden knappt kunnat äta.
 (ja, magkatarren är ett faktum. Dä ä mycke nu)

07.30 Vaknar. O vågen visar en siffra som den inte visat på över 10 år. Inget ont som inte har nåt gott med sig. Eller...det var väl det den inte hade. Något gott med sig...Då hade jag ju inte minskat dessa kilon senaste månaden.


Det fina stipendie jag fick mottaga från Lions. Tack - sånt värmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar