torsdag 8 september 2011

Turk-burkresan, dag 5 (måndag)

Vaknar halv 7. Bestämmer mig för att ta promenix o skåda havssköldpaddorna. Det enda jag träffar på är dock en vakt som ska se till att jag inte badar för tidigt i havet.
Skådar soluppgång. Tar promenad. Hittar en Amfieteater. Hoppsan Kerstin.
8.00 Simmar 1 km i 30-gradigt vatten. Intressant är att av ca. 1000 hotellgäster är vi bara 4 st som motionssimmar varje morgon. En joggare har jag mött också - fast han måste ha varit finsk...

Ronan Keatings låt "When you say nothing at all" har förföljt mig de senatse veckorna. Hemma, på jobbet, i bilen, på gymmet o nu i poolen i Turkiet. Så Gud - du kan stänga av din CD-spelare nu, jag har hajat. Jag ska  vara tyst.

Antar att måndagen bestod av sol o bad o mat o allergireaktion. Förmodligen reaktion mot nötter. Kan vara värmen som hjälper till också. Vem behöver botox i alla fall, jag ser ut som värsta blondinbloggerskakan i mina uppförstorade läppar. Nice.

Fotats med Bamse. Jag ser livrädd ut o han håller handen på olämpligt ställe. Hoppsan Kerstin.

Mat. Turkisk afton. En fis, många fezar. Alltså - kyparna är traditionsenligt klädda idag o så fina så. Har fått in fina foten hos en av servitörerna som hastigt o lustigt erbjuder oss plats närmast scenen. Tack Mechmet. (undrar om man kan smuggla hem honom till Sverige. Personlig kypare vore ju inte fel)
Show med turkisk dans ( o en massa skrik!). Andreas dras upp o får dansa magdans till allas glädje. Jag filmar samtidigt med två kameror o fotar med den tredje.

Inga kändisvarningar idag för övrigt. Jo för resten - Daniel som vann IDOL första året (tror jag) verkar vara här på semseter med kids o hela faderuttan.

Däckar alltid på hotellrummet runt midnatt. Så även idag. (jag alltså - inte IdiolDaniel...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar