fredag 9 september 2011

Turk-burkresan, dag 6 (Tisdag)

Har inte skrivit ner några dagboksanteckningar på tre dar så det är lite svårt att minnas, men det mesta handlar väl om sol o bad o mat...
Tisdag morgon måste i alla fall ha börjat med 1000 m sim.
O så sol o bad o sol o mat o bad.
Leya övade till en show hon skulle vara med i på kvällen. Hon valde låten mamma Mia. Spännande. Hon var ju 4 år när hon stod på scenen sist. Då var det Grease hon var med i.
Promenix. Hittade ett par ryska hotell, en linbana och en amfieteater. Skulle ha tatuerat mig också hade jag tänkt, men vid den ryska tatueraren syntes det inte till en enda själ. Under motivpärmarna hittade jag lite ryska sedlar. Gjorde bäst i att dra vidare kände jag.

Fick i present en massagebehandling. jag är otroligt otacksam person dock att ge sådana typer av gåvor. Jag unnar mig det aldrig själv, känns som onödig o dyr lyx o jag har dessutom lite svårt för kroppskontakt.
Det här skulle ju dock vara en helt vanlig massagebehandling.
Efter ca. en minut så börjar den asiatiska kvinnan att smiska mig på rumpan. Okej...
Strax därefter står hon uppflugen på britsen jag ligger på o börjar traska omkring på mig. Jaha...
Jag pendlar mellan förtvivlan o hysteriska fniss.
När hon fnätter ut varje tå på mig börjar jag asgarva.
O så håller det på.
Försöker beräkna hur många minuter det är kvar.
Biter mig i knogarna av smärta.
O fnissar i mjugg.
Hon avslutar det hela med att försöka skilja huvudet från kroppen på mig.
Efter behandlingen har jag så många nya ställen jag inte visste att jag hade ont på.
Hon frågar glatt hur jag tyckte det var.
"Very nice" - klämmer jag fram. "OK, same time tomorrow" frågar hon, o det är då det stora vemodet rullar in o jag flyr i panik.

Efter middag är det så dax för Leyas show "Bamsestars". Alla som har valt Mamma Mia gjorde numret tillsammans, så det är väl 7-8 personer som shakade o mimade loss.
Fota, filma, fota, fota.
Måste återigen ge en eloge till showgruppen som kör 5 olika shower på kvällarna, samt hjälper till med barnshowen. Dessutom misstänker jag att det är de som varje dag gömmer sig i Bamse, skalman, Stygga Vargen o Lille Prutt-kostymerna
Showgruppen är visst anlitade genom 2Entertain, så då blir det väl kvalitet.

Avslutade kvällen med en filmquiz. Kunde inte en sabla fråga. Inte ett sabla svar heller... Jo - Tom Hanks. Fast då menade jag egentligen Tom Cruise. Tom i Bollen var jag.
Gick ut o la mig på en solstol i stället.
Underbart!
Här hade jag kunnat tänka mig att ligga o diskutera intressanta frågor hela natten under stjärnhimlen.
Gick hem till hotellrummet o däckade vid midnatt i stället.

Tjoflöjt.
Mitt nya motto efter denna vecka! Efter denna filosofi ska jag leva fortsättningsvis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar