lördag 17 september 2011

Veckorapport...

...från en intensiv o tuff vecka. Många frågetecken som saknar svar men man försöker ta en timma i taget för att klara av allt. Satsar nog på det här med att blunda o se vad som händer trots allt.  Eller om jag ska följa tipset jag fick om att "du behöver kanske smisk"...
 Ja, såna vänner har jag =)
Ganska skönt att ha kommit igång att jobba, även om mycket av mina bryderier så kretsar kring detta. Samtidigt är det folk i min omgivning som har det tufft nu, så då får man försöka fokusera lite på att försöka vara där för dem.
Veckan i korthet har bland annat inneburit:
* uppstart av teatergrupper, fast i storformat. Smygstartat i nya huset - det blir bra.
* Färgning av hår. Gått tillbaks till svart underhår, med nån slags potta av ljust hår över.Ähum...
* Efter att ha färgat hår, total avsaknad av bil. Eller snarare hade Andreas varit o bytt bil. O där stod jag med mobil o den bilnyckel jag behövde inlåst i fel bil. Smått kalabalik men det löste sig
* Hämtning av rullstol
*Hälsat magsår/katarren välkommen in i mitt liv igen. Sist jag hade det på riktigt allvar var jag nyförälskad med fjärilar i magen. Fjärilar i magen o magsår är ingen trevlig kombination. Denna gång har jag tränat hårt vilket resulterat i träningsvärk i magtrakterna. Magsår o träningsvärk är ingen trevlig kombination.
* Funderar på att sluta klaga så jäkla dant. Det är ju bara extremt jobbigt att höra klagomål hela tiden. Men jag orkar inte sudda. Knappen sitter för långt bort. O jag lovar att skärpa mig. Haf överseende, jag ska snart försöka sluta spy galla o bara spy trivsamheter.
* Ensamhelg. O förkyld. Fast pyjamasparty, fotbollsflukt, kladdkaka o TV-mys med Leya. O därefter massa gjort framför datorn. Eller bakom snarare. Rensa rensa hårddisk.
*Slås av att jag snart ska upp igen o drar till Älmhult klockan 08. Gäääääsp.
* Har varit på Vislanda Marknad. Wihoo liksom. Köpt vadarstövlar. Två storlekar för stora. Men vad tusan - de var ju så billiga! Även prutat ner en kofta jag inte behövde...O köpt munkar. Jag vill ha munkar, munkar, munkar med hål i...
* Har varit på fotbollsmatch. Var tvungen o fråga vilken färg hemmalaget hade på sina tröjor så jag kunde heja på rätt lag. Den stackars farbrorn tittade på mig som att jag var från en främmande planet. O det var jag ju. Jag kom ju precis från Grimslöv. Nästan 2 mil ifrån nedslagsplatsen liksom. Trots min närvaro förlorade dock laget jag nu visste att jag skulle heja på.
* Nya sibiriska dvärghamstern "Lillkillen"är aptråkig. En tegelsten tillför nog mer. Ska köpa mig en egen guldfisk o döpa den till Sushi. Klockrent!
*Verkar dock ha fått en ny katt som vill bo här. Nån röd sak som ylar ständigt här utanför. Undrar om det är nya grannarnas? Nåväl, kan tyvärr inte ta hand om den. Jag har en tegelsten att sköta.
*Verkar som Jesus ska göra smålandsbesök i november. Det ni! Tänkte erbjuda denna hårdrockande Stockholmare en visit ut på Granada o Scotts o lite dansbandskultur. O så ska han få lära mig att headbanga utan att bryta nacken varje gång! Samt kanske visa mina elever hur man gör en äkta splatt-sminkning...
*Åh tusan - nu orkar jag inte skriva mer, jag har ju onekligen inte så mycket viktigt att säga.

Goooo Natt...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar