söndag 23 oktober 2011

I VÄNTAN PÅ DOMEDAGEN... (21 okt)

06.50 Problemet som uppstår när man har lagt ifrån sig glasögonen o inte hittar dom för att man har lagt ifrån sig glasögonen... Ni som inte har synfel kommer aldrig att förstå detta dilemma, men jag antar att jag inte är ensam om att ha famlat i blindo. Idag famlade jag i blindo i 8 minuter. För övrigt har jag glasögon för syns skull...

07.30 Onödigt att jag hittade glasögonen. Plötsligt ser jag inget igen. Orsak: Glömde visst sätta på locket när jag tillverkade morgonsmoothisen... Köksluckorna fick sig även en ny touch *torka torka

9.15 Får sms med "Grattis på domedagen". Det värmer. Ber min terapeut att sms:a när vi kommit över till andra sidan för att pejla av om vi hamnat på samma ställe.

10.40 Färdigplanerad med jobbet för hela nästa vecka. Varför jag nu gör det. Nästa vecka finns ju inte

11.01 Ifrågasätter varför jag har en bitring i kylskåpet. Den måste ha legat där i minst fem år

11.03 Funderar över hamstrars vara och inte vara. Äter upp Leyas godis

11.16 Tar fikabreak i planerandet o får 1336 poäng för ordet avlasta i Wordfeud. Tack Shuffle-funktionen för hjälp på traven. Kom igen nu min motståndare!=)

12.30 Handlar låtar. Det finns 2180 karaokelåtar på i-tunes av Michael Jackson. Om man söker på karaoke. Söker man på instrumental finns det ytterligare 108 stycken. Tusan också! Jag som bara behövde en...

13.27 Beger mig till Växjö för att se om det är där domedagen håller hus.

15.10 Inhandlar två skitdyra tidningar att ha som "färdkost" vart jag nu ska. En om scrapbooking o en om iphone. Inhandlar även min 87 klänning. När jag nu ska ha den...

16.00 Inspekterar Carspect. Jahaja.

17.06 Fredagkväll. Många inhandlar räkor en sådan afton. Även jag. Plus en groda.

20.15 Tippar i 4 räkor, 1 groda o en massa annat småtjafs i akvariet. Tippar i Lill-killen i en genomskinlig boll (tänk er modell som i Bolt) så han kan vara med o laga mat i köket. (fast han backar mest...)

21.46. Drygt två timmar kvar. Börjar inse att jag kanske är lurad igen. Läser en godnattsaga under tiden jag väntar. Delger den för omvärlden.



22.19 Inmundigar mitt livs sista drink o skriver en textajävel. En parodi på Veronica Maggios "Välkommen in". Synd att jag inte han skriva de seriösa texter jag hade tänkt göra. Fast det gör inget. Gotthard verkar redan ha sagt allt som är värt att säga.

‎00.07 Tusan också. Ingen domedag idag heller. Ska aldrig mer lita på någon. Jahapp, vad ska man hitta på i morgon nu då när planerna grusades...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar