fredag 28 oktober 2011

Tar mig i hampan...

(öh, vilken sabla hampa???) ...o uppdaterar bloggen IGEN! Denna gång en försenad rapport över tisdagen som jag inte hunnit skrutta in förrän nu.

TISDAG 25 OKTOBER

8.00     Möte på jobbet. Glaa gla gla glagla... 3 av 7 närvarande. Bra jobbat. Varför blir jag inte förvånad.

10.09   Letar musik till revyer. Går igenom ett par hundra CD-skivor. Alla verkar funka utom just den låten på den skivas som jag behöver. Den verkar ha blivit utbränd. TMB (Trött Man Blir)

10.45   På en annan CD-skiva hittar jag värsta nostalgifotot. Ett sådant man inte kan låta bli att bli glad åt. Och ledsen. Haktvätt check.

12.29   Livet har lärt mig så mycket. Nu senast att man inte ska ta handsprit på händerna för att sekunden därpå peta in en lins i ögat... (fast bedriften skära chili o sedan sätta in en lins slår dock detta med några hästlängder)

13.15 Lärdom 2 idag. När man gråter i ett solarie rinner tårarna in i öronen. Förenar således nytta med nöje. Örontvätt check.

14.07 Köttbullemacka. Igen. Jamen vad tusan ska jag göra då när det kommer ta 7 svåra år för jobbet att få hit ett kylskåp. Eller micro. Jag har själv tagit med en stol i alla fall. Så nu har man någonstans att sitta när man käkar sin köttbullemacka. Igen. Tappar rödbetssallad på brallorna. Knätvätt check.

19.46 PUIH! Vilken märklig befrielse. Garvade så jag låg på golvet o grät så tårarna stänkte vida omkring förut. Måste varit minst 3 månader sedan jag skrattade så mycket sist. Hade nästan glömt hur man gjorde. Fast man känner sig lite halvgalen när man sitter helt själv o har så kul...

20.17  Tänkte jag måste ge det här TVprogrammet Sanna Bråding håller i en chans. Det verkade vara höjden av förnedringsTV med killar som tror de är med i "Sveriges coolaste snubbe" när tjejerna i själva verket skickat iväg dem på sup o sliskresa. Förstår inte hur vissa är funtade. Inte killarna som är med. Om möjligt förstår jag tjejerna ännu mindre som väljer att gå denna väg för att lösa problem. Inte fullt så förnedrande program som jag trodde. Bara fruktansvärt fruktansvärt dåligt. Zip off.

Ja, det var la dagen i korthet... Lite annat har förvisso hänt också antar jag, men det är mest upprepningar av tidigare dagar som kommer o går.


Ett gott skratt förlänger käften...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar