lördag 31 december 2011

Årets sista inlägg...

Tycker jag har skött mig riktigt bra med bloggandet denna vecka.
Så veckans hizz blir: Leve sjukdomar!
O veckans dizz blir: Blärgh för sjukdomar!

Gårdagskvällen resulterade i kul överaskningsbesök av Sara, Bosse, Hanna o Frida. Kul=) Tyvärr hann jag inte vara med så länge o var tvungen att åka mitt i diskussionen om ufos o övernaturliga ting.
Ner till Älmhult o jaga in på Sorello för att mumsa pizza med Jennie.
O Älmhult hälsar mig välkommen tillbaka genom att försöka förolycka mig direkt när jag sätter benen utanför bilen. Så tack kära ni som stod på "postens" tak o sköt raketer. En landade på min fot. Hade den hamnat på jackan hade jag förmodligen brunnit upp. Alternativt kokat av ilska.
O väl inne på Sorello får man fullkomligen armbåga sig fram bland allt folk. Visste inte att det var så många som var ute så där dan före nyårsafton.
Det var Jennie o jag, fem grävmaskinister som hade firmafest o två tonårstjejer (som inte hade firmafest). Detta resulterade i att jag inte alls kunde testa den nya leken jag fått nys om.
Fast det går väl fler tåg.
Försenade.

Morgonen idag (nyårsafton) inleds med att jag drömmer om Joe Labero. Fast drömmen försvann helt plötsligt. It´s magic.
Somnade om, hann drömma en terroristdröm också, samt nån annan märklig dröm också på en timme.
 Det är mycket nu.
Har varit utanför dörren idag. Promenix. Det var ljuvligt.

O om några timmar nyårsfirande i Fagranäs. De kinesiska lyktorna är inhandlade. Får se om det går bättre än förra året då de susade in i en buske efter 0.005 promillesekunder. Inte vad som var tanken.
I afton blir jag chaufför. Känns jättegött att ha tagit det beslutet. Då vet man att man har skjuts, kan ta sig hem när man vill o om man vill o om man inte vill. Dessutom vinner jag säkert någon timme på det i morgon=)
I morgon planerar jag att bara vara hemma, kanske göra en årskrönika, bosätta mig i min träningsoverall igen o hiva i mig Max vinflaska.
 Alternativt satsar jag på innehållet i stället o inte på själva flaskan.
Orkar jag med lite friskluft i morgon ska jag leka med min julklapp också.
Mitt nya luftgevär.
 Eller nya o nya - jo, det är nytt men jag har aldrig ägt ett gevär innan, bara min pistol.
O mitt luftartilleri.

Jag har ett STORT dilemma tills i morgon o det är att kanal 5 sänder en film i 3D i morgon där Johnny Depp är med. Hinner jag dra till typ Ullared o en NetonNet-butik o införskaffa den TV jag vill ha? O vad vill jag ha? Ska man ens ha 3D-teknik? O det här med Smart-TV? Det låter intressant. Är det nåt att ha?
Filmen börjar kl. 15 ungefär tror jag.
Hinner jag?
O är det värt det?
Jag menar, Jompan är ju bara speakerrösten...
Kan man höra i 3D? Eller fortsätta att höra i 2D? 4D? BH? 75C?

Äh, nu har jag inte tid att sitta här o svamla mer.
O jag vägrar hälsa Gott Nytt År på Fejjan - det sköter så många andra så bra.
Här är betydligt lugnare.
Så Gott Nytt År!

O jag har verkligen förhoppningen att nästa år kommer att bli gott. I alla fall goare än delar av 2011. För det var min själ inte mycket att hänga i julgran.
För där hänger ju så mycket annat.
Kottar o skit -
 i 3D.

Värsta stimmet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar