torsdag 22 december 2011

Dan före dan före...lördag...?

Jaha, då har man jullov.
Eller något som ska liknas vid det i alla fall. Så därför ska jag inte sitta här o häcka utan fortsätta med bestyren. Tänkte att nu när man är ledig från ordinarie jobbet kanske man skulle kunna hinna blogga en skvätt varje dag. Fast det där handlar ju om prioritet också. Ja ja - den som lever får se. O lever gör jag för resten i fall någon undrade. Jag var ju bland annat på hälsokontroll förra veckan o alla mina värden ligger helt inom sin lilla ram. Helt otroligt. Så som jag vansköter mig själv. Men det var ju trevligt. O hörseln var ju om möjligt ännu bättre. Den är väl så bra så snart börjar jag höra röster inuti skallen. Jag bara väntar. O förundras över att det inte börjat snackas där inne tidigare. Undrar hur det låter när det väl sätter igång?
 Måste ju eka en hel del i alla fall...

Nähäpp, nu ska jag ta tag i skinkan tror jag. O griljera den. O fejja vidare. O förhoppningsvis ta sig ett dopp i grytan i kväll. Åtminstone badkaret. O lyssna på mina nyfunna vänner Iron Maiden. O Trance Dance kanske, men de bara står o hackar där inne i TV-rummet så det får nog vara.  Saknar nog tillräckligt bra täckning. Får väl ta o måla en.

O tjohej vad rolig jag var idag då.
O tjohej vad jag var tvungen att avlägsna mig nu.
O tjohej.

ps. Jag ska på skidsemester i januari. Jag är livrädd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar