torsdag 2 februari 2012

Jag kommer inte på nån rubrik...

Dag 5

05,20 Vaknar. Tjoho liksom

06,30 Vaknar igen. O stiger upp. O börjar städa. Wihoo liksom

8.00 hotellfrukost. Ahhh liksom.

10.00 färdigstädad o utcheckad. Andreas o Leya iväg på skidskolan en mil bort. Jag sjunker ner framför brasan i moffsfåtöljerna på hotellet. Wordfeudar, FB:ar, skriver dagbok o för en högre diskussion med Jesus. Om lutfisk. Moffs liksom.

13.00 ut o glida ett par vändor. E8-liften dock avstängd så det sket sig med att åka från toppen. Oj oj oj vad synd... Fika i våffelstugan. 
Glaffs liksom 

14.30- 15.45 Försöka byta kläder till resekläder. Hej o hå liksom

16.00 Avfärd mot hemmet. Liksom liksom

16.04 Leya försöker titta på film men DVD-spelaren verkar ha förfrusit. Då hör man från baksätet:" Det är okej, jag kan titta på pausbilden. Röd, grön, blå, vit... " Det kommer bli en lång resa detta liksom.

17.34 Tankar i Vansbro. Det är tanken som räknas. Liksom

20.22 Restaurang Gyllene Måsen i Kristinehamn. Jag mår illa. Liksom

20.41 Tystnaden som uppstår när Andreas tror att jag halar fram en gästbok i bilen. Ja... Just det...

21.04 Tystnaden som absolut inte råder när Leyas leksaksmarsvin börjar tjattra i en väska o inte går att stänga av. Samtidigt som GPSen varnar för fartkameror varje kilometer... Jisses.

21.53 Snökaos inleds o 21 mil kvar. Yuppie...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar