lördag 7 april 2012

En låååååååååååååååång fredag...

Dagbok låååångfredag 6 april:

07.30   Skriver morgonsms där stavningskontrollen ändrar ordet Gomorron till Gonorre´. Spännande. Detta blir en intressant dag.

08.28   Försöker lägga ett teknikschema till en av revyerna samtidigt som en 6-åring spelar blockflöjt i mitt ena öra o dansar zumba med hantlar i mitt andra.

09.40   Funderar på hur jag ska få ihop en 4 meter lång klänning.

10.01   Funderar på att ta tag i det här teknikschemat igen

10.02   Spelar blockflöjt med en katt som blir galen. Av lycka. Springer omkring o spinner glatt, trampar noter o har sig. Han är verkligen dum i huvudet.

10.34   Tar tag i det här teknikschemat igen

10.35   Tröttnar. Klinkar piano

10.37   Tar tag i teknikschemat igen

10.38   Ser en panflöjt jag glömt bort på pianot. Lär mig spela "Natten går tunga fjät" på den. Katten flyr. Han kanske inte är så dum ändå...
Jag konstaterar att jag aldrig haft en sådan musikalisk påsk tidigare. (troligtvis inte katten heller)
I min barndoms fornstora dar satt man hemma o satt på långfredagen. Världens tråkigaste dag. Möjligtvis la man pussel. Om det inte lät för mycket. O lite i smyg. Troligtvis för att inte Gud skulle se.
Men nu är det annat ljud i skällan.

11.28   Teknikschemat klart. Utan inslag av musikalitet de senaste 50 minutrarna

12.23   Hittar en ukulele i hallgarderoben som städas. (det är hallgarderoben som städas, inte ukulelen)
Just det - jag tog ju hem den för att lära mig spela på den (ukulelen alltså, inte hallgarderoben)
Plink, plonk, plank, plink.

14.45   Städar vind. Skulle behöva ett halvår på mig att bara vara hemma o rensa o städa o dammsuga bort flugor.
O spela plink, plonk, plank, plink.

Resten av dagen avlöpte med mera vindsstädning, dammsugande av flugor, Hemmabio med "Happy Feet 2" i 3D, matlagning, matätning, matdiskning i 3D, TV-kväll, smskonversation med syrran om huruvida koreografen jag inte minns namnet på eller "Markus, jag är ganska stel men ofantligt snygg" genererar i flest dreglingar, samt varför Bonden är så sliskig o Timell så dryg. Ett spontant Wii-danceparty med efterföljande tennismatch tog sedan vid. Dock ej med syrran via sms. Med Andreas. Live.
Jaaa, så kan ju en långfredag också se ut.
Nu är det långlördag o jag ska bege mig till Hässleholm o se revy.
Chipp chupp - Diömupp.

1 kommentar: