måndag 7 maj 2012

Bananflygcirkus med spets av Granadadansshow...

Ja, fullsmockad helg med upplevelser av allehanda slag alltså.
Började i fredags med Cirkus Scott i Växjö. Jorå - var väl tämligen bra. Gänget som hoppade in i glashus hela tiden var klart bäst o Leya fick väl i samma nummer nya tankar om vad man kan använda en studsmatta till... Mest intressant var dock finalnumret, det stora "huvudnumret". Nån dansk tjomme som skulle springa i nåt hjul. (jag har iofs sett hamstrar springa betydligt snabbare. Speciellt bakåt...) Sagt o gjort. Han sprang o skuttade o hade sig. Dock anade man till slut att det var något han inte riktigt lyckades med. Till slut gav han upp o bröt numret. Hade ju absolut inte gjort något, publiken var nöjd o visste ju inte vad de hade missat, men i finalen som kom precis efter var han så fruktansvärt sur o förbannad så hans miner tog fokus från allt annat. Synd jag hade stoppat ner kameran...

Nåväl, lördagen då. Andreas iväg o köra 39 olika motorcyklar, jobba alltså. Så jag o Leya bestämde oss för att övervinna min bilfobi, brummade iväg, satt i bilkö o övade dragläge i en halvtimme, traskade två kilometer i svår motvind o nådde slutligen vårt mål.
 Toppen av Mooooont Blaaaanc!
 (ett jävla högt berg)
Nä, nu var det ju inte det vi nådde iofs utan flygplatsen i Växjö där det vankades flygfest. (nu höll jag på att skriva flugfest, det hade ju varit något helt annat...)
Insåg att Sean Banan skulle skaka rumpa en halvtimma senare så vi tågade iväg till scenen o dunkade ner oss på marken längst fram. O till slut så fick en nöjd Leya bästa platsen för detta rumpskak medan morsan hennes fotade frenetiskt.
Efter det följde en massa flygshower, blandat med att för vår del värma oss inne i terminalen. (Jag har aldrig suttit på ett bagageband o käkat middag...SKÅL!)
Vilken nostalgi det var att vara på flyguppvisning igen! Jag var ganska nördig på detta i 20-årsåldern o har länge närt en dröm att bli stridspilot. Nu vaknade den drömmen till liv igen. Kärt återseende med Tunnan, Spitfire, segelflyg, Viggen, Draken etc o så då finalen med JAS.
Yey!

Hem (o det är här jag inte ska nämna något om att jag med tom tank inte hittade hem utan hamnade i Alvesta först...) o svida om inför kvällens begivenheter.
Leya fick rå om farmor o farfar helt själv medan vi fick skjuts av Emmy som tillsammans med Nils o Robin styrde kosan mot Granada. Där var det säsongsavslutning till Lasse Stefanz vilket alltid resulterar i mycket folk. Nu är jag inget större fan av Stefanz, tycker de är lite sega men man har ju inte roligare än man gör sig o därför hade jag ganska sköj. Dansa är alltid förtvivlat roligt o återse gamla bekanta är ju inte fy skit det heller. Att spana in lämpliga "raggoffer" tillsammans med sin egen man ju också en ny upplevelse...
Har även insett att mitt allmänna tillstånd framöver borde vara halvlullig, jag är så trevlig o klämkäck då. Ska genast kolla upp om det går att åka kollektivt till jobbet framöver.

O så, efter ett par timmars sömn, anlände söndagen. O den innebar bevittning av Tess dansshow i Älmhult. O som vanligt hög klass. För att inte tala om ljuset. Så nu ska jag bli ljustekniker igen...
Eftermiddagen ägnades åt städning, motion och städning.
O det var den helgen som man här nedan kan få lite bildbevis ifrån:

Glömde att säga att jag klippt mig. Så här blev det.

-Hej, vad jobbar du med?
-Jag jobbar på cirkus
-Åh, spännande! Med vad då?
-Det är jag som samlar upp elefantbajs...
(Allting har sitt pris. Många gör allt för att få stå i rampljuset o vara på en scen. men tro mig, det kan vara ett riktigt skitjobb)


Kul för den tjej Banarne snodde mobilen från o fotade sin rumpa...

 
Första parkett


Det tog skruv i flygshowen

Finn fem fel...

Nöjd Leya
 
 
En drake lyfter alltid i motvind - eller hur var det nu...?
 
 
Jaha, det är här det händer. Förstod jag det hela rätt så är det här fallskärm o hela faderittan sitter. All inclusive liksom för själva piloten om han skulle vilja (eller behöva) vidga sina vyer.


Nämen, titta - där hänger ju hjälmen till det plan som snaft ska lyfta. Jag har en plan. O jag har visst ett plan. Om man skulle ta o....


...ready to take off! Nu drar jag till Blåkulla


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar