onsdag 30 maj 2012

Danmark, dag 2

25 maj

Lovprisade tidigt att det inte hörs något från flygplatsen ett par hundra meter bort.
06.38 tar tillbaks allt jag tidigare sagt om detta. Love is in the air - eller om det nu är flygplan

07.10 Leya ser på Tv. Smurfarna på danska. Jag löser korsord. På svenska.

07.54 hoppar vig som en gasell ur sängen (modell skadskjuten gasell)

9.36 tigger ett nytt badlandskort då det jag fick igår stryper mig. I alla fall min handled. Den kan inte andas. Ska ta ut pengar. Lyckas med bedriften att ta ut 10 gånger så mycket som det jag skulle ta ut. Suck...

10.00 redo vid insläppet till Legoland. Mitt kontokort funkar inte. Undrar om det beror på det alltför stora belopp jag nyss lyckades ta ut. Suck...

11.12 Får sms om att Johnny Depp är i Stockholm. Suck...

10-18. Idogt åkande i allsköns karuseller. Jag är en obotlig mes. Men har tydligen vuxit på alla möjliga sätt senaste året. Plötsligt hittar jag mig själv just helt själv åkandes en nyöppnad bergodalbana (där hela tåget bland annat faller fritt x antal meter). Fast de som har åkt karusell med mig vet att jag skriker. Försöker lägga band på mig då jag är solo, men det går inte, så jag sitter där o vrålar själv. O innan själva fallet hör jag mig själv sitta o kvida. O det är när man slutligen kommer ner igen som dansk TV står o filmar. Eller om det nu var en PR-film för Legoland. Modell större i alla fall. Suck

Ja, dagen fortsätter med karuseller, 4Dfilm, totalt dyngsurande ett antal gånger av vattenkaruseller. Mat intages i begränsad upplaga o vid 16 är jag helt slut. Vid 18 då de stänger hallucinerar jag nästan o det är då vi går tillbaks till Lalandia. O badar.  Nära nöden-upplevelse.  Vid 21 panikköper jag en pizza på vanlig affär, hem till stugan o slafsa o studera Markus Schenkelberg o försöker hålla mig vaken.

21.55 Slits mellan om jag ska gå o lägga mig eller gå ut o röka...

22.03 Zzzzzzz

Skickar väl med en gammal bild av mig med:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar