torsdag 31 maj 2012

Danmark, dag 3

26 maj

07.00 Sabla flygplan.

08.04 Funderar på vad det heter när en åsna o en häst får barn. Eller föl snarare. Har glömt.

10.00 På plats igen vid Legoland när de öppnar. Megamycket folk idag. Vi springer dock direkt högst upp på området o tar karusellerna vi tror blir mest eftertraktade. O mycket riktigt, vi kan till o med sitta kvar o åka extragånger i nån karusell. Passar på att ännu en gång åka nya bergodalbanan själv. Stålsätter mig själv för att inte skrika i vanlig ordning, då jag får en liten tjej bredvid mig som ser livrädd ut bara av vetskapen att sitta bredvid mig.
Ja, dagen fortsätter fram till 15-tiden med åkande. Mycket mer folk som sagt vilket resulterar i längre köer. Århundradets största överraskning består av när vi träffar på Hotta o Larsa - kompisar från Mockfjärd!!! I Danmark!!! Kul!

12.30 Liten fika. Avslutar med att blanda starkstark-cider... Och yoghurt... Bara för att jag kan.

12.41. Går in i ett träd.

14-tiden. Äter megastor glass.

14.30-tiden. Borde vara förbjudet att inte säga till mig att jag har choklad i halva ansiktet. Borde vara förbjudet att inte toaskylta ordentligt. Att jag är mer brun än beige i ansiktet upptäcker jag nämligen inne på KILLTOAN. Till allmän glädje verkar det som. Ja,ja... Hem på eftermiddagen o käka, sen vidare till badlandet. Råkade klyva min ena lins med nageln mär jag tog ut den. Aj. O så hem till stugan o kolla melodifestivalen. O där stod Leya mest för showen: När Albaniens bidrag kom undrade hon: "Är det en toa hon har på ryggen+" O Litauens bidrag när han inleder med ögonbindel o sjunger "love is blind" så knäcker hon ur sig: " Han kan inte sjunga, han ser inte vad han sjunger, han ser ju inte vart munnen är".
O  i skrivande stund, om ett nummer är det Sverige,jag är fortfarande vaken o satsar idag på det jag inte orkat med tidigare under vistelsen. Summa summarum, jag sitter med en cider o en drink i vardera näven o ska strax ut o lägga av en rökare med den tredje.

22.33 Färdigrökt. Moonar o tar en till drink. Kanske tur att vi ska åka hem i morgon.

Bärbar toa?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar