söndag 13 maj 2012

Vuxenpoäng...?

Fråga mig inte vad det är som händer men nånting är definitivt på gång.
Jag misstänker starkt att jag börjar bli vuxen.
Det måste vara nåt virus i farten i alla fall, förklara annars varför jag klockan 10 en lördagsförmiddag har bakat frukostfrallor, samt rensat ut o städat kylskåp och frys...
O det är bara början. Sedan fortsätter jag med skafferiet. Osv.osv.
Jag till och med slänger saker. Eller låter det gå vidare till loppis i alla fall. FATTA - jag gör mig av med prylar!

O inte blev det "bättre" idag. Tror ni inte jag hittade mig själv i landet rensandes ogräs nyss???
Jag fattar ingenting...

Hade för övrigt mitt livs största aha-upplevelse i morse.
Rena bagatellen för de flesta av er, men jag hajade hur man springer! Jag har aldrig i mitt liv kunnat springa, springer jag längre än 100 meter i sträck får jag extremt ont i benen - de "räcker liksom inte till". Men så testade jag en ny metod i morse o jag tror min själv att jag har något på gång!
Vilken känsla det var!
Jag sprang hem o åkte till Taxås klint med familjen.
Efter det fick jag en lektion av Anki om all boskapsskötsel man kan tänka sig. Så nu ska jag bli hönsmamma.

Just det - jag har frostat av en frys också. Jag håller verkligen på att förvandlas.
O nyss drack jag ett glas rödvin, hur många vuxenpoäng ger inte det? Ni får tänka på att det är Ingela vi har att göra med här. Ingela dricker sällan rödvin.
Fast det gick ju inte så bra heller... Helt plötsligt råkar jag jippa till mitt glas o jag är väl den enda i världshistorien som råkat tappa vätskan UPPÅT. Så jag blir totalt dränkt i rödvin, även om högerögat fångar det mesta. Åh vad härligt att få vin innanför linsen... snacka om att se dubbelt.

Leya däremot - hon håller sig fortfarande ung och svänger sig med moderna ord. I morse hade hon byggt upp ett hus av kuddar på ena sidan sängen som dock rasar. Det är då hon utbrister: "Men hallå! Nu förstörde du ju min hemsida!!!"


SYMPTOM på det vuxenvirus jag ev har fått denna helg:

* Jag bakar
* Jag frostar av frysar
* Jag gör mig av med saker
* Jag rensar ogräs
* Jag har knappt suttit vid datorn
* Jag har inte haft kontakt med pubertetsmonster som inte hunnit fylla 30
* Jag rensar ogräs
* Jag (försöker) dricka rödvin

Skrämmande.
Jag hänger inte med i utvecklingen...


Det här var min födelsedagstårta som jag beställde förra året. Ytterligare bevis på 40-årskris? Fast jag tycker mer det är humor...=)


Vad ska jag hitta på härnäst då tycker ni? Gå o skriva en matlista? Ja - det tror jag min själ att jag gör...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar