söndag 1 juli 2012

I brist på annat...

Dags att ta tag i bloggandet.
Har ju dessutom extra krav o sommarläxor från ett par personer att jag måste blogga minst två gånger i veckan. En annan läxa är att lyssna på minst två olika låtar som sänds till mig varje vecka. Det är bra - då får man lite ny inspiration på den fronten med.
Kom gärna med fler utmaningar o tips o idéer om vad jag ska blogga om. (Jag vet, nu börjar det bli fjortisvarning på mig) Jag ämnar dock inte blogga om skönhet o mode, det gör de flesta andra så bra o det skulle bara bli en parodi från min sida (skulle iofs vara ganska kul, tål att tänka på) Skulle jag blogga om dagens outfit skulle det väl mestadels bli: "Chaaaaaa Bloggeeeen, Siskra här. Dagens outfit är blå utslitna jeansleggings som tenderar att växa fast på mig, pösig maläten t-shirt o 50:- basketkängor som jag kört i tvättmaskinen för många gånger. Till detta ett matchande k-rufs o en slatt utsmetat mascara (från H&M, typ 49.50) samt brillor som jag haft alldeles för länge. Men jag har dom bara för syns skull...
Näää, inte vidare intressant, jag vet.

För att fortsätta fjortisvarningen o få till ett blogginlägg så följer här en sån häringa 20-lista om mig själv. Sån´t ska man ju ha på sin blogg har jag hört.
Egentligen hade jag kunnat göra ännu ett inlägg om djupare tankar i stället- för det är där min hjärna kretsat omkring i helgen - händer lite jobbiga saker här mitt i livet nu, men det orkar varken ni eller jag med.
Ibland får man lyfta blicken o fokusera lite högre för att hamna i uppåtspiralen igen nämligen.
Så här följer listan med 20 saker om mig själv, där listan är total snodd från någon annan stackare. En vacker eller rent förfärligt gråmulen dag komponerar jag en egen lista. Men inte idag - då får man nöja sig med att svaren är mina egna.
Förhoppningsvis ;)

20 frågor om mig själv

1. Hur gammal är du om fem år?
44 år

2. Vem var den sista du träffade?
Vadå sista??? Menar dom den senaste var det Andreas. O så vinkade jag till Bengt igår kväll när jag bikade förbi

3. Hur lång är du?
Jag är 169 cm. Kanske

4. Vilken var den senaste film du sett?
Var på bio o såg IceAge 4 på 3D igår. Den var helt okej. Sid i mitt <3

5. Är dina föräldrar gifta,sambos eller skilda?
Gifta

6. Vilken ögonfärg har du?
Original: Blå   Reservdelar o oftast: Bruna

7. Vad skrämde dig som barn?
Ett brinnande hjul på rymmen som kom rullande rakt emot mig vid ett majbålsfirande på Ydrekullen

8. Vem fick dig att skratta senast?
Leya. Men sen drog jag på smilbanden åt flera stycken igår afton

9. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar. Har tydligen tiggt till mig en stationär också av syrran som leveras nästa vecka. Datorn alltså. Syrran o Sofie levereras denna vecka. JAAAAA!  O Jimmy o datorn nästa vecka. JAAAA!

10. Vilken är din favoritglass?
Alltså, Ben and jerrys är ju onekligen kanongott. O kanondyrt

11. Vad dricker du till frukost?
Äcklig chokladpulverdrink. Vanligtvis oftast smoothies dock

12. Vill du ha barn?
Korkad fråga. Ja tack.

13. Kan du några andra språk än svenska?
Knagglig engelska. Gibbrish är jag en jäkel på!

14. Mest nöjd med?
Att jag är jag. Trots allt. O Grease.

15. Minst nöjd med?
Att jag är jag. Samt mycket av det senaste året hade man kunnat sätta på en buss till Svaappavaara

16. När vaknade du idag?
06.14. Efter knappt 5 timmars sömn

17. Har du någon piercing?
Nope

18. Din största vinst?
Blev testpilot för Kappahl i min ungdom

19. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Facebook, mailservern o oftast Tradera

20. Vad ska du göra när du har svarat klart på alla frågor?
Publicera skiten förstås. O så frukost på det. Sen hägrar städning.
Klart slut. Över.

Nästa fotoprojekt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar