måndag 6 augusti 2012

FART-fyllt på Rix FMkonserten...?

Kolla vad jag hittade här. En blogg. Den har blivit åsidosatt senaste veckorna. Tur det. Det tyder på att jag har ett liv. Har varit iväg på semesterdonande hit o dit o hit o dit o så hit igen under ett par veckors tid. Mer om detta senare. Kanske.

Nu gäller det att få iväg ett inlägg bara för att stilla bloggsamvetet lite. O då levererar jag helt sonika ett par bilder från Rix-FMs festival i Växjö i fredags. Eller var det i lördags? Nä, fredags va?
Nåväl, folkfest var det, skön stämning o en massa glada människor. Fick lite Stockholmsnostalgi där faktiskt. Det är väl främst den biten man saknar med Stockholm. Massa folk o skön stämning alltså. Om de är så vidare glada vet-i-tusan.
Själva konserten var väl lite mjäkig - kändes som det var mer tryck förra året. Förra året slog ju Broken Door mig som ett slag i magen. Hade knappt känt till dem när jag såg dem uppträda där. O efter det så levde jag med låten Angel halva förra året.
I år hoppade dom mer omkring i gråluvor, svor o försökte få igång den tröga publiken. (jooo, det var trögt även om händer viftades o det lallades lamt. Jag råkade nämligen vara på Springsteenkonsert för nån vecka sedan o i jämförelse med det blir nog den mesta publikresponsen lam.)

Fråga mig gärna veför jag håller en lång utläggning om Broken Door o jag ska inte säga dig svaret. För det har jag ingen aning om.
Åter till fredagens (eller var det lördagens?) konsert.
Leya fick till slut se Cyperns "La la lalalalala la la-idol". O efter det åka Spidermankarusell. Jag hade gärna åkt med henne - den är kul. Nackspärr är dock inte lika kul. Nackspärr sätter P för spidermankaruseller.
Fast jag klarade att käka langos för första gången i mitt liv.
Nästa gång blir det tangos. Utan nackspärr.

Sådärja - o så ett par bildjävlar också från RIX-fmkonserten...

Ingen rök utan eld. O i vanlig ordning för starkt kryddad mat för de stackars musikerna... 


Som sagt. Nöden har ingen lag...

Sekunden innan hotellet fick oväntade gäster...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar