fredag 10 augusti 2012

Utmaning - 10 favoritlåtar

Skönt när man slipper tänka själv...
Har fått i bloggutmaning att lista 10 favoritlåtar. Då får jag ju i alla fall tänka lite iofs, men jag slapp ju uppfinna själva inläggsidén.

Hmmm, knepigt - jag lyssnar tyvärr så lite på musik - blir mest när jag klipper gräs så här sommartid.
Men här kommer 10 låtar som jag tycker mycket om just nu eller som spelats flitigt under detta år.
Skulle jag göra om listan i morgon skulle den förmodligen se helt annorlunda ut.
Bör tilläggas också att jag lätt skulle kunna lista 10 Gotthard-låtar, det hade varit enklare.
Men lite uppblandat får det min själ vara så jag nöjer mig med två.

Utan inbördes beundran eller rangordning är det som gäller,
alltså bara huller om buller-varianten!

Falling - Gotthard (naturligtvis)
(åh, mästerverk)

Working on the highway  - Bruce Springsteen
(visste inte vad jag skulle ta av allt. Klippet är i alla fall från den magiska natten)

Fix you - Coldplay
(det här är så mystiskt. Jag vet i tusan vem eller i vilket sammanhang jag tipsats om denna låt. Men ändå betyder den jättemycket för mig. Utan att jag vet varför. Nån som har nåt tips?)

Angel - Broken Door
(aha-upplevelse på förra årets Rix-FMfestival. Efter det har jag levt med just den här låten)

My own worst enemy - Robert Pettersson
(främst för att texten är guld)

Highwayman - Hoffmaestro
(alltså - är den go eller go?)

And than goodbye - Gotthard
(Den här ska jag alltid ha med mig. O lite till.)

Där jag hänger min hatt - Norlie KKV
(alltså, det här är verkligen inte jag. Lik förbannat har jag gått o gnolat på den hela sommaren. Liksom Flytta på dig o Dansa pausa som till ens stora förtret sätter sig o man står där plötsligt o skakar rumpa)

Someone like you - Adele
(tyvärr uttjatad av media. Men en låt även jag försökt lyssna sönder)

On the floor - Jennifer Lopez
(bara för att det är en fruktansvärt bra låt att träna till)


FÅR BLI TVÅ BUBBLARE MED MIN SJÄL:

När jag blundar - Pernilla Karlsson
(Finlands melodifestivalsbidrag som jag missat totalt tills jag tipsades. Jag är kluven till den. Jag får ju bilder av sjungande mumintroll men texten är bitvis väldigt fin. Den får komma med på listan)

More than words - Extreme
(bara för att den bara var en stor del av året. O Emma, Robin o Max version var unik. Speciellt den gången barstolen gick sönder o Max trillade i golvet med gitarr o allt. ja jisses...)


Hmmm, vad mycket ballader det blev...
O är det nu nån som tycker jag har förfärlig musiksmak - tipsa mig gärna om låtar!

En av de ovan nämnda. Från den magiska konserten.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar