torsdag 16 augusti 2012

VM i socialitet...

06.30 Vaknar av en biltuta

06.35-06.45 Har fyra morgonduster o agerar världens dummaste morsa

07.45 Sitter o jagar nummerplåtar o ser inte när folk försöker vinka till mig

07.58 Snubben i bilen som sitter o borstar tänderna bakom ratten gör min dag. Hahahaha, såg för himla lojt ut. Han är ju värre än jag.

8.00-9.00 Jobbar lite ifrån Tornet.

9.00-9.30 Jobbar lite från Tonhöjden. Testar hur många papper man kan kopiera fel på fem minuter. Ganska många.

9.30-11.30 Träffar lite nya kollegor. Verkar vara trevligt fölk. Bits inte eller så. Inte idag i alla fall.

11.30-12.30 Lunchar på Kinarestaurangen. Trevligt. Lunch-buffé hade dom med. Ännu trevligare.

12.30 -14.00 Jobbar på som en gnu. Hur många utskick kan man göra? Tämligen många. Plingar i chat o mobilen hela tiden med små uppmuntrande upprop från mina elever.

14.00-15.30 Kärt återbesök av gammal vän o elev. Skänker bort hälften av inventarierna på jobbet till honom. Tar en promenad till kommunhuset (tro mig - det är ett uuuunderbart utflyktsmål). Det är varmt. Mycket varmt. Tar en promenad tillbaks. Det är ännu varmare. Kör gamla vännen o jobbets inventarier hem. Upplever nostalgi i en gammal bil.

15.30 - 17.00 Ungefär. Tillbaks på min riktiga arbetsplats. Här är inventarierna kvar. Jobbar på med mina utskick. Skriver ett onödigt inlägg på bloggen. Det här. Men man måste ju uppdatera nån gång.

Förvånas i allmänhet över hur social jag varit idag. O det är riktigt trevligt. O det är inte slut ännu. Ska snart iväg o vara ännu mer social. Kanske skänker jag bort resten av jobbets inventarier också.


Apropå uppmuntrande meddelanden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar