tisdag 20 november 2012

Rapport från en av mina märkligaste lördagar. PS - det går bra nu.

Lördagen den 17 november var en helt normal lördag i Ingelas liv.
 Väckarklockan ringde runt 7,30 o det var bara till att bege sig ner till Älmhults simhall för simskoleavslutning, förfäras över när ens dotter återigen hoppar sådär 27 meter rakt ner i vattnet, köpa batterier o varmkorv på Maxi för halva löningen, vidare mot Virestad för att provsitta på sin nya kompis, glädjas över hur sabla kul det ska bli när just denna kompis flyttar hem till en, dra vidare till Alvesta, provåka husbil, proväta hamburgare*mofs mofs, vidare hem, fira 11-årig förlovningsdag, panikpacka allt vad man ska ha med sig till kvällen, hinna andas i 53 sekunder, glida ner till Älmhult igen.
O där börjar kvällen som skulle få den främsta fokusen o uppmärksamheten i dagens blogg.
 
Hämtande av några stycken, väntande på några stycken o så landa på Thai-restaurangen (vad tusan heter den? Den vid Hartmans i alla fall så att alla ni tusentals i Stockholmstrakten som läser detta vet vart den ligger) Ett litet men naggande gott sällskap som inmundigade allt från kycklingspett till...kycklingspett. Mitt Instagram fick även påhälsning av ett antal nya spännande händelser o bilder från Harry Hår, One Direction o en del övriga som jag inte kan begripa hur jag har kunnat leva utan innan... *fnys
Ett par timmar senare har alla lockat håret, plattat håret, våfflat håret o rakat håret samt bytt kläder 7000 gånger o vi inser att det är dags att fara.
Sagt och faktiskt gjort. Med vetskapen om att 2000 pers skulle köa in till Balders o det skulle bli kalabalik när alla bussar anlände hade vi beslutat för att åka ut så vi skulle vara där redan 20.30. Efter att jag parkerat fem gånger o farit runt på parkeringsplatsen som en fullkomlig idiot ställde vi oss i kön. Och garvade. Där stod ungefär 25 pers till. O när de frågade de 20 framför oss om de hade förköpsbiljett o de inte hade det, så hamnade vi som hade det i en specialkö. O garvade ännu mer. För helt plötsligt var vi först i kön.
In kom vi i alla fall o sen ska jag inte trötta ut någon med en massa gagg om det. Vi ska bara klargöra att Balders denna  kväll hade 15/18-årsgräns. Hur gammal är jag? Ehh...något äldre. Jag var ute med elever i nån form av kickoff (de hade fått stränga order om att det var en möhippa om någon undrade vad tusan jag gjorde där) o valde därför att helt sonika häcka där uppe bland "de yngre". I källaren hade jag i alla fall känt några fler. Nåväl, tyckte jag var alldeles för pinsam i början så valde att sitta själv när de andra dansade. Men själv var man inte så länge, så det var betydligt bättre att hänga på dansgolvet resten av kvällen. Förutom vid uppträdandet. Jag säger bara: MASKINEN. Så, då har jag sagt det. Finns inget mer att säga från min sida. Jag visste knappt vilka de var innan o de går tämligen obemärkt förbi efter. Jag hade tid att hänga i baren när de uppträdde.
 
 
Efter uppträdandet skulle ligan vara förutseende att lassa ut våra jackor i bilen för att undvika 2000 pers köande när det sen skulle stänga ett par timmar senare. Gick inget bra. En i sällskapet hade tappat sin garderobsbricka. Vi fick upplysningen att enda sättet att få ut den var att vänta tills alla hämtat sina jackor.
Ut o rasta oss, äta gratispannkakor, dricka mjölkchoklad (ja, jag sa ju att det var SaftBalders, fast oändligt trevligt inslag med gratisfika utanför) o så in o dansa häcken av oss nån timme till (min försvann tyvärr inte).

 O NU SKA TANT INGELA LÄGGA UPP NÅGRA ENKLA TIPS O TRIX FÖR EN SKITROLIG KVÄLL PÅ DANSGOLVET:
 
* DJ, snälla - spela inte bara 8-minutersremixer på låtar med exakt samma beat. (okej okej, jag ÄR gammal, jag tar tillbaks det, men det blir onekligen rätt långtråkigt)
 
* Ni som bara står på dansgolvet (troligtvis för att ni tröttnat på att dansa exakt samma låt i 45 min), kan ni inte stå någon annanstans? I en busskur?
 
* Ska ni ändå bara stå där, kan ni inte vifta på en arm eller nåt så det åtminstone ser ut som att ni försöker dansa?
 
* O ni som håller på att äta upp varandra - kan ni inte gå till...eh...restaurangavdelningen eller nåt? Kyssar o slask i all ära, men hur nice är det puffas runt på ett dansgolv samtidigt? Ni kan ju för tusan få whiplash-skador... Dessutom är ni i vägen för tant som försöker dansa.
 
* O ni som ändå gör tappra försök att dansa - kan ni inte le nån gång så det ser ut som att ni har liite kul? Eller ge nån form av uttryck? Sexig eller skitförbannad eller nåt annat än totalt nollställd.
 
*Vi andra som försöker dansa sönder golvet o uttrycker alla möjliga känslor är givetvis varmt välkomna, o tack o lov var vi ganska många =)
 
Jaha, så slutar allt då runt 01.30. Vi sätter oss på dansgolvet. O väntar o väntar o väntar. Lååångt senare får vi ut den där sista jackan som tack o lov inte var stulen.
Vi kränger i oss de sista gratispannkakorna o jag skjutsar hem mina lärjungar.
Att man sedan när man själv ska pysa hem, träffar på en gammal bekant som man måste diskutera åkgräsklippare med är ju smällar man får ta =)
Sovdags 05.50.
Det går bra nu.
Tusan, jag lyckades inte dygna den här gången heller.
 
 
O som ett led i fortsatta tips o trix, följer här en film om hur ni kan öva upp just den här rätta discodansen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar