tisdag 18 december 2012

Dagbok från Egypten, dag 1

10 december

04.05 Vaknar o har förvandlats till en kärring. 40 år. Jisses. Låter ju så mycket äldre än 39. Måste skaffa mig en ny dinosaurie.
Blir hämtad för avfärd mot Växjö flygplats. Incheckning, check. Planet lyfter ganska nära sin starttid, 7.15 o jag som var rädd för snökaos o hela fadderuttan. Just nu sitter jag o stirrar ut över en öken. (12-tiden)Kontrast till snömassorna i morse hemma.
Hoppas nu bara man kommer igenom alla visum o passkontroller i Egypten hyfsat smidigt. Minns det som en föraning av helvetet när jag var här sist.
Men vi ska väl alla den vägen vandra...

14-tiden. Jodå - militärtältet jag minns sen sist i Egypten när man anlände användes inte längre. Uppgraderat till luftkonditionerad flygplats där de tre passkontrollerna nu tar ca 20 min istället för 2 timmar. Det enda minuset är att alla verkar tvungna att skrika på arabiska rakt i örat på en. Tagga ner vettja.

22.00 orkar jag inte mer. Då har vi förpassats från flygplatsen, åkt transferbuss i en kvart till Jungle Agua Park. Checkat in. Upptäckt att alla vill ha dricks. Upptäckt att våra gamla pengar vi har med sen sist inte gäller längre... Spanat runt. Pooler överallt. Ingen badar. Iskallt i vattnet. Sätter vår tilltro till att vattenlandets pooler är tempererade.
Vår bungalow ligger inte direkt vid en pool som vi trodde. Den ligger vid den enda lekplatsen. Betydlig skillnad om man säger så.
All inclusive har vi. På alla 8 restauranger samt 10-tal barer. Yehaa.
Själv dricker jag Jäger. I förebyggande syfte.
I morgon ska jag in i vattenlandet med dess 34 rutschkanor. Jisses. O jag som inte ens vågar hoppa i vattnet från kanten.
Gonatt önskar den numera 40åriga kärringen...
Ps. Mobilen saknar täckning. Snacka om semester.

Vy från hotellet (Jungle Park) Detta är dock ej själva vattenlandet utan "bara" hotellområdet". O med ett flygplan som hade kunnat vara det jag transporterades i. Men nu står jag ju på marken o fotar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar