onsdag 19 december 2012

Dagbok från Egypten, dag 2

11 dec I Kanans land

07.30 ungefärlig vakentid. Varför måste de klippa just vår gräsmatta först av allas?
Pallra sig upp för frukost. Hittar mobilteckning. Har fått 12 sms som värmer. Hittar frukost. Oavsett om det är mjölchoklad, kött, efterrätt eller frukt så smakar allt likadant. Det vill säga ingenting. Gnomnomnomnom.

Tillbaks till rummet. Varför måste de städa vårt rum först av allas?

Vanka bort till vattenlandet. Inga pooler är tempererade förutom barnpoolen. 19 grader kör vi med i stället o ganska blåsigt o kallt- här börjar det bli vinter. Misstänker dock att ni har det lite värre i Svearike.
Överraskar mig själv med att åka det mesta. Jisses - vad hände?
En hel del rutschkanor är dock avstängda o när jag frågar när den längsta kanan ska öppna igen skrattar dom bara. Antar att det är för att det är vinter o ingen vill gunga runt i 17-gradigt vatten i 10 minuter.
Förutom Inga from Sweden.

Tillbringar dagen på vattenlandet i Kanans land o traskar sedan över till en annan pool på "hemmaplan".
När jag blivit torr bakom öronen är det middag som jag intar på tre olika restauranger.
Allting smakar ingenting förutom chokladtårtan som smakar skit.
Antar att det är för att det är vinter?

Hittar en bar o ett disco som är helt folktom. Dricker drinkar o finner mig själv buggandes till Back Street Boys ballader.

Går hem o jagar mygg i stället.
Antar att jag gör det för att det är vinter.

Några av kanorna som satte mig på prov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar