tisdag 4 december 2012

Fredagen den 13? Nä, tisdagen den 4...

Mer eller mindre muntra tillställningar senaste dygnet:
 
* Fyrhjulingen pajar totalt efter att ha varit i min ägo cirka 3 kilometer.
Skitbra. Verkligen
 
* När jag går upp på vinden får jag takdropp i huvudet. Har hört att en del får ligga med dropp. Låter bättre än att inse att det finns en läcka på vinden.
Skitbra. Verkligen
 
* När man då inte kan ploga med fyrhjulingen letar jag efter snöskyffeln som man får motion av. Misstänker starkt att den sprungit in i lanthandlen o gömt sig. Lanthandeln, vars nyckel är spårlöst försvunnen sedan några veckor tillbaka.
Skitbra. Verkligen
 
*Tystnaden som uppstår när man ser att Smålandsposten som skulle komma hem o göra ett reportage, åker förbi ens hus...
 
Det går bra nu.
 
Nu ska jag ut o skotta snö. Med matsked eller nåt
 
Har ni inte röstat på Luciakandidaterna för resten, gör det nu:
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar