torsdag 6 december 2012

KALLA FAKTA

Jag tänkte bara på en liten grej. Om man följer vissa sociala medier som jag gör, exempelvis Facebook, (Jo, tänka sig - jag har varit inne där vid ett par tillfällen faktiskt, tro det eller ej. Jag minns det som igår...) jo, om man har varit inne där något senaste dagarna så kan man konstatera att det skrivits ganska mycket om snö. Snö, is, dåligt väglag, snöröjning, kaos, blettan, blettan.
Ville bara förtydliga en sak där. Givetvis får man fortsätta skriva om snön o dylikt- det är alltid bra att få veta från 711 olika håll att det faktiskt är snö som anlänt. Men, tänkte att det kunde kanske bara vara till lite hjälp med ett förtydligande.
Allt som skrivs om att det är kallt, att det är vita flingor som flyger, som lägger sig, som fryser, som försvårar att komma fram o så vidare - det kallas för vinter. I alla fall när jag var mindre.
Det verkar som att det är en ny upplevelse (typ varje år) så jag tänkte att det kanske kunde vara bra att få ett namn att sätta på det.
VINTER.
Det skulle kunna vara mjäll med som flyger omkring o orsakar kaos.
Därom tvista di lärde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar