lördag 26 januari 2013

Nu börjar det ordna upp sig...


Fick ett ryck o tänkte ta tag i bloggen igen o försöka lösa allt knas. Nu har jag hajat läget på det mesta, dock ej hur tusan man förminskar den bild jag tänkte skulle förgylla er tillvaro oxå... Den blir typ 1 meter bred åt alla håll o så kul ska vi inte ha.
Så ni slipper helt enkelt se mig.
Kanske lika bra det.

O nu har jag bara slängt ut en liten bloggmall för att städa till det lite, borde nog finjusteras i mån av tid, alltså vilket år som helst...

Har en gammal blogg-utmaning som ligger o skräpar också.
Lista mina 5 favoritdjur.
Men rebell som jag är så ändrar jag det till att lista mina hat-djur:

5. Löss. Ja ni har aldrig stört mig tidigare så ni har skött er hyfsat, men ni var ju ett gäng som drog in hit för ett par veckor sedan. Nu var det ju inte så farligt att läsa lusen av er men hitta nån hårdrockare eller nåt att hälsa på nästa gång - dom har myyycket längre o roligare hår att bröta omkring i.
 
4. Ormar. Känt faktum sedan lillan kom till jorden ungefär, alltså december -72. Jag erkänner - en del av er kan faktiskt vara fint tecknade. Men ni skrämmer mig. O försök inte slingra er ur detta faktum
 
3. Älgloppor. Visste inte att dessa vidrigheter fanns förrän för något år sedan. Verkligen avskyvärda. Landar på en, o vägrar släpa greppet tills man man måste bryta loss dem med naglarna. Har till o med kört kläder med älgloppor på i tvättmaskin o de jäklarna sitter kvar efter. Hua. Får rysningar bara jag tänker på dom. Det är erat fel att jag kommer att lägga på mig 30 extra kilo för att jag inte vågar röra mig i skog o mark längre.
 
2. Fästingar. Jag ska vara  kort men klar - ni älskar mig. Jag hatar er.
 
1. PÄLSÄNGRAR!!!!  Verkar som att de hittat hit denna vinter igen. Jag hater er!!! Hör ni det? Läser ni min blogg? I så fall - stick o brinn o jag vill aldrig se er mer o jag skickar en faktura på alla kläder ni hitills har förstört...
 
Veckans bubblare som försöker ta sig in på listan: Pubertetsmonster. Kommentarer överflödiga.
 
 
 
 
Fast de här nissarna skrämmer väl ingen?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar