lördag 16 februari 2013

Blogg-utmaning...

Mmm, bäst att ta itu med det nu då så man äntligen får det avklarat.
"Lista de 10 sämsta egenskaperna hos andra människor."
Det är ju lite känsligt. Inte minst för att en del stämmer in på en själv. Avundsjuka till exempel. Vad är det för jäkla dålig uppfinning?! Hade varit trevligt att påstå att det är en egenskap som är totalt främmande för en själv, men tyvärr inte.
Men då får man väl försöka fokusera på det som faktiskt är bra.
Livet har sina ljusa stunder. Tjoho liksom.
 
Men nu var det ju inte mig jag skulle gagga om idag. Finns alldeles för många som bara pratar om sig själva.
(Typ en sån egenskap som kanske inte är en sådan jag uppskattar mest...)
 
O just när jag satte mig för att tänka ut detta är det en styck dotter som sätter sig 1 meter ifrån mig, spelar keyboard o vrålar japanska sånger. Jippie.
(ännu en egenskap som inte ligger högst i kurs. Tack o lov upplever jag den inte hos så många...)
 
10 sämsta egenskaperna hos andra människor:
 
1. OÄRLIGHET!!! Är nog det som toppar listan. Vidrigt. O jag är nog sån som tror att ärlighet vara längst. Oftast. Fast visst finns det undantag.
O visst gör det ont när knoppar brister.
 
2. Parasiter. Ja såna som äter en. Tyyyp energislukande.Finns ju vissa som bara tar o tar men aldrig ger det allra minsta tillbaks. O då menar jag inte prylar...
 
3.Självgodhet. Exempelvis de som hela tiden måste framhäva sig själv.Blärgh
 
4. Förnekelse. Finns i alla möjliga former. En form som är tämligen intressant är när folk ibland väljer att inte känna en. För att andra gånger vara väldans tjena tjena. Fast visst - jag förstår att det ibland kan vara ytterst pinsamt att visa att man känner mig. Medan det i nåt enstaka fall faktiskt nästan kan vara coolt.
Mitt liv som grönsak.
Värsta formen av förnekelse är väl dock när man förnekar något för sig själv.
 
5. Tystnad. Finns ju i olika form.Är själv en ganska tyst person i sociala sammanhang o den som mest hamnar på "åhörarsidan". Det finns ju som sagt redan så många som älskar att prata om sig själv. Men det jag menar är att försöker man exempelvis lösa problem med att svara med tystnad så skadar det nog mer än det gör nytta o skapar bara förvirring o missförstånd. Även om det sägs att tystnad säger mer än ord. Men ibland babblar den lite väl mycket liksom.
 
6. Egoism. Hänger väl ihop med mycket här ovan. En viss dos av egoism är väl bara bra att ha dock
 
7. Inställsamhet. Kan säkert vara charmigt men gör man det bara för eget vinstsyfte blir det bara äckelpäckel o senapsgas i mina ögon. (öh...?)
 
8. Avundsjuka. En viss mån av avundsjuka är ju faktiskt sunt. Fast det skadar ju lätt. Både sig själv och andra. O framförallt leder det ofta till skvaller o förtal o allt möjligt annat lattjo som är värt att förakta.
 
9. Oresonlighet. Vet inte vad jag ska kalla det egentligen. Men där det exempelvis är roligare o enklare att köra huvudet i en tegelvägg 14 gånger än att försöka föra en diskussion eller få fram en åsikt. Ofta samma form av människor som tar totalt allt man säger som kritik. Eller som inte kan ta kritik alls...
 
10. "Högljudd framtoning". Kan vara allt från mamman i affären som vrålar över hela butiken på sin unge (Arrrgh!) till de som väljer att bråka offentligt o tycka att det är ens plikt att sitta mitt i som ett ufo o ta del av skiten (AAARGH!) till något som är bland det värsta jag vet: Exempelvis om man framför en idé som möts av exempelvis...just det - tystnad, (eller avslås) men som senare kommer från en helt annan mun o då är så inihelskotta bra, eller om man säger något kul som inte så många hör eller reagerar på för att strax efter få uppleva hur någon mycket "hippare" person kläcker ur sig detta för att mötas av rungande skrattsalvor. Människor som tar cred för något någon annan har gjort som sagt (AAAAAAAAARGGHHH!!!)
 
 
Mmm, det var väl lite tankar, svårt att lista, mycket hör ju ihop med varandra.
O som veckans bubblare väljer jag:
 
* Divalater. Håhåjaja.
 
 
O nu önskar jag mig en betydligt mer upplyftande o positiv bloggutmaning till nästa gång =)

 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar