fredag 8 mars 2013

Bara för att jag måste

Har en gammal bloggutmaning som ligger o skräpar som jag känner att jag borde ta tag i.
O vips så gjorde jag det.
 
Sånt här tycker jag är jättesvårt. Jag kan aldrig tänka när jag får frågor. Då bara snurrar allt o jag förvandlas till en amöba eller något annat kryp med ej för mycket hjärnkacapitet...
;)
 
Så jag tar väl det som först ploppar upp i skallen.
O utmaningen är att beskriva o förklara mig själv som en:

KÄND SKÅDIS: Vad häftig det hade varit att svara Johnny Depp! Men där ligger jag i lä. Både utseendemässigt o skådespelarmässigt. Av kvinnliga har jag alltid beundrat Julia Roberts. O Maryl Streep. Otroligt vackra o talangfulla även de. Men jag tro jag hamnar mer som Miss Piggy så jag kör på henne.

KÄND ARTIST: Men gaaah! Jag vet inte. Madonna var jag lite lik i tonåren. Det är jag nog inte längre haha. Har alltid varit lik Eva Rydberg med för resten. O Ika Nord. Där var jag skrämmande lik ett tag. Såg jag till o med själv.

EN LÅT: Gotthards "And then goodbye". Fast deras "Falling" har nästan gått om där faktiskt. De bara är jag.

ETT DJUR: Binnikemask?

EN FRUKT: Jag är en ananas. Taggig utanpå med spretigt hår. Söt o sliskig inuti. Dessutom är det gott. Förhoppningsvis är jag en god människa.

ETT LAND: Fan. Jag är värdelös på geografi. Jag kan inga länder. Jag tar östergötLAND. Jordgubbsland är ej att förakta heller.

ETT FORDON: Lätt. Min fyrhjuling. Det är "Linnie" o jag mot världen! Fast vi måste lära känna varandra först.

EN FÄRG: Grå. Jag försöker se ljust på det mesta men blandar in för mycket svart ibland. O då blir det mest en sörja. Om även en fin sådan.  (jisses vad djup jag är, jag blev förvånad själv. Jag skulle bara rapa... Den sista meningen var ett internt skämt. Fruktansvärt internt. Det är nog bara jag som fattar det. Möjligtvis någon stackars östgöte som förirrat sig hit också)

ETT ELEMENT: Tjaaaa, konvektorelement är ju rätt praktiska. Flyttbara o sprider värme. Frisk fläkt sprider de med. Sån vill man väl va. Fast ska vi vara djupare än så, o det antar jag att vi ska vara så är jag nog vatten för det trivs jag bäst i. Fast egentligen är jag nog jord. Är man kontrollfreak så är man kanske jordnära. Får alltid höra att jag är kontrollfreak. Men det gäller ju bara jobb o sysslor som måste göras. Där gäller det att man har fullständig koll. Fast egentligen är jag ju mera...öppen o ganska fri i tanken, flyktig kanske man kan säga.
Hela jag är ett stort gasmoln alltså, tjohooo!!!!!

 
O så firar vi duktigt denna dag idag!
Själv firade jag visst genom att göra bort mig i tidningen.
Men...men...jag kan förklara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar