onsdag 13 mars 2013

En riktig jävla dagbok...

O det är nu kära vänner som jag tänkte be er förklara ordet dagbok med andra ord.

Nä, det tänkte jag inte. Jag vet sedan tidigare erfarenhet att det inte är det lättaste. Speciellt inte om det ska göras i ett spel o man har en spelpartner som lider av tillfällig sinnesförvirring när man själv förklarar som en gudinna.

Men fick ett anfall av blogginläggning o då får det helt enkelt bli en beskrivning av dagen, en så kallad dagbok.

05.01 vaknar efter 4,5 timmars sönderhackat sovande. En får va gla för det lilla. Behöver förhoppningsvis bara ha så här taskig sömn i en månad till.

08.15 Letar efter tecken o symboler som ska vägleda mig i livet. Typ

8.29 Befinner mig på Tryckeriet. Nu vet jag vad jag ska göra i helgen. Affischer. Tack

8.45. Får inte stopp på bilen när jag ska parkera vid jobbet. Där var det isgata under ett litet snötäcke ja. Bilen fortsatte bara kana rakt fram. Nu gick det ju bara i typ 10 km i timmen, men kändes tämligen urdumt. Fick stifta bekantskap med en buske. Inte var dag man gör det

8.47 Möts av kyla på mitt jobb. Mitt kontor där har blivit superkallt. I helgen var det nere på 13 grader. I morse var det på 17. Svar ja - jag jobbar för Älmhults kommun. Raggsockor o extrajacka på. Tusan vad kallt! Funderar på att gå ut o jobba. Knäpper på extraelementet som jag egenhändigt har tagit med hemifrån.
Jobbar på

11.14 Har varit o plockat rekvisita nån timme. Möts av obeskrivlig hetta när jag ånyo stegar in på mitt rum. Helvete vad varmt! Utför en liten stripdans framför fönstret, kränger av mig raggsockor, extratröjor o lite till i förhoppning att alla på bibblan ska se mig in action. Ingen ser. Forever alone.
Funderar på att gå ut o jobba.

11.25 Tar på mig igen (framför fönstret, andra gången gillt tänkte jag) o går ut o jobbar.

11.30 Tystnaden som uppstår när jag bär omkring på ett 2x2 meter stort spjälstaket genom halva byn
Älskar mitt jobb...

13.10 Har beslutsångest. Enorm beslutsångest. Vilken Björnekostym ska köpas in?

13.20 Sätter koreografi till en pensionärskör. Älskar mitt jobb
14.51 Äter microuppvärmd hamburgertallrik á la urk o känner att jag måste skriva en moderniserad Dallas-sketch. Inser att jag inte kommer att hinna göra det på 30 minuter. Älskar mitt jobb

15.30 -20.00 hafer dagens lektioner som ska resultera i sista genomdraget innan genrep för två revyer. Pendlar mellan hopp o förtvivlan.

20-20.30 plockar fjädrar, pistoler, gips, vindruvor o annat matnyttigt som ligger utslängt totalt överallt.

20.30 räknar ut hur många dagar till jag måste överleva. 33 stycken. Har jag tur så går det. Den som lever får se. Tyyyp.

20.40 publicerar detta inlägg för att sedan trava ut från jobbet, se om jag hittar en bil under snön o om den kan ta mig hemåt. Egentligen borde jag nattarbeta. Tror jag satsar på ännu en natts orolig sömn i stället. Det är ju så härligt.

Just det, det var klippa mig o färga håret jag borde hinna göra med de närmaste 33 dagarna.
O kanske duscha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar