torsdag 2 maj 2013

En halv dagbok är mer än 4 elefanter

Förmiddagen i korthet.
Förmiddagen i bilder.
Bara för att jag inte orkar ta itu med 2000 manus som ska sorteras.
I väntan på nästa OS.
Varför jag nu sa det.

07.10. Jag tänkte tanken igår. Att snart kommer älgarna som alltid traskar omkring hemma under maj månad. I morse var dom där. Tre stycken. Här är två. Hade varit lite lattjo om dom poserat där igår. Då det var första maj. Då hade jag kunnat göra ett roligt inlägg om "Älgarna demonstrerar - älgarna vill ha fred".
Nu kan jag inte det.
Älgkött är rätt gott va?
Närmaste kvarten efter jag fotade dessa hade jag även stiftat bekantskap med två änder i dammen, haren som börjar bli tam, en trana samt mig själv.


8.30-11. Hittar ett kontor jag kan städa lite på. Det är jag o Labero mot världen. O en skinnkeps med nitar


11.15 Går på shoppingrunda i Älmhult. Se vad jag hittade. För övrigt betedde jag mig som en fullkomlig idiot. Expediten som var så rysligt pratglad o trevlig i början tystnade mer o mer. Kan bero på att jag ville testa om jag kom ihåg koden till mitt kreditkort. O var tvungen att svamla på om det.
O inte tusan kom jag ihåg min kod.
Så nu antar jag att mitt kort är spärrat.
Sköna maj välkommen.
Slapp visa leg. gjorde jag också. Tar det alltid som ett nederlag


11.50 Beger mig ut för att hämta dagsmotionen. Solfan lyser o jag bestämmer mig för att se om jag hittar vägen jag befann mig på i lördags när solfan definitivt inte lyste. Svar ja, på ett ungefär o det resulterar i cirkus 8 kilometer tillsammans med nyistallerade Runkeeper. Av nån märklig anledning ler folk o ser jätteglada ut där jag sveper förbi. Blir misstänksam. Är jag i Sverige? Eller tog jag fel väg ändå? Eller är det bara för att jag har så färgstarka brallor på mig som folk ler? Ler tillbaks o har det trevligt.
Håller på att bli överkörd av min chef. Ler tillbaks o försöker ha det trevligt.


12.59 Försöker ha det trevligt.



13.30. Har plötsligt blivit ägare till 10 stycken bygghjälmar. Försöker komma på hur jag ska använda de bäst. Ett dansmedley med Byggare Bob? Tror jag skriver en sketch om Arga Snickaren, Arga Kocken o Arja Saiomaaa....
Har även fått tillbaks mina röda pumps med 10-centimetersklackarna som varit iväg på äventyr i nåt år eller två.
Vad kan man hitta på med 10 bygghjälmar o röda pumps?
Spårar ur... o inser att nu ska jag ta tag i manushögarna ändå.
Eller varför inte gå o käka en kebab?
JAAA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar