onsdag 29 maj 2013

V 21 Upp o ner som en pannkaka. Utan sylt.

Retroaktiv sammanfattning av det som efter Stockholms blodbad, kan ha varit den knasigaste veckan i Svearikes historia. Del 1. Version 1.0

LÖRDAG.
Sol o träsk. O myror i brallan.
O melodifestival. Fast inte i brallan.

SÖNDAG
Cykla med hund som jobbar på att bli världens största samt springa framför hjulet o ut på en åker. Vart tog vägen vägen? Gräset är grönare på andra sidan hann jag upptäcka i alla fall. O att min cykel inte rullar lika lätt när den plötsligt far iväg i 80 knyck ut på en åker.

Eftermiddag:
Astma, krampanfall. O lite gott o blandat.
Välkommen, det var inte igår. Snarare ex antal år sen. Får lite nytt perspektiv på livet. O sjunker. Som en stojn.

MÅNDAG:
Dra omkull med cykel på en MB-runda. Gräset var definitivt inte mjukare på den sidan. Inte min handled, röv o lår heller. Däremot numera smått blåfärgat

MÅNDAG-ONSDAG:
Tre dagar hemma för att bara försöka överleva.
Tror jag lyckades.
Tror jag minns hur man andas

Veckans bubblare:
Min "nya" Hyundai gör inte alltid som jag vill.
Den här veckan har den vägrar starta helt. Står bara o hackar.
Det är ju inte vad jag vill...
Visar sig att det beror på nytillverkad reservnyckel. Tydligen sitter det en sensor i originalnyckeln som gör det möjligt att öppna Sesam, det gör det ju inte i den nya.
Man lär sig nåt nytt varje dag.
Kostade bara nytt batteri, nya tändstift o nästan helkroppsundersökning hos bildoktorn.

Min fyrhjuling som är min nyfunna vän gör inte alltid som jag vill.
Exempelvis går det inte att få i nån växel. O det är ju synd. Det gör att du kan sitta på den o se pryd ut men så mycket mer händer inte. Pållen rör sig liksom inte. 
O det är ju inte heller vad jag vill...

Måhända vilar det en förbannelse över mig och fordon.
Och cyklar (det kanske är ett fordon)
Och hundar (det är inte ett fordon va?)

O efter detta följer en torsdag till söndag då det beger sig ut på äventyr till Bohuslän. O nostalgitripp. O mycket trevlig sådan.
Men det får jag bestämt ta som del två o en helt annan dag.
I morgon är en annan dag
I morgon är det inte annan dan.


"You only need the light when it´s burning low
Only miss the sun when it starts to snow"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar