torsdag 26 september 2013

Köttsliga lustar o en kniv i armen

06.40   Vaknar o inser att det står 8 vildsvin utanför på ängen. Jaha.
            O vad ska ni äta för mat på söndag? ;)

08.35   Det klassiska löpbandet på Friskis får en påhälsning. Dagens insikt: När              man springer i 12 km i  timmen går det fort

09.40   Kan inte stå emot mina köttsliga lustar längre utan känner mig nödgad att gå in på Maxi o köpa 1,4  kg köttfärs

10.09   Elfte budordet: Du skall icke bara för att du är för lat för att gå två vändor, bära en kniv i din högra jackficka, en tillbringare vatten o ett glas nyponsoppa i dina händer, två väskor på axeln samt en banan på tvären i munnen.
Det KAN bli så att kniven skär in i jackan samt armen vilket resulterar i att du svär o tappar bananen i tillbringaren med vatten samt skvätter till glaset med nyponsoppa ner i en av väskorna...

 Dagen fortsätter med att mobilen funkar hyfsat bra bara för att jag tänkte ringa support en gång för alla, jag o praktikant-Ebba (guldtjej!) jobbar på med material om svenskhet samt till en revy, det kopieras så det står härliga till o jag glor emellan på min mobil o undrar om jag lyckats säkerhetskopiera allt nån gång, om jag ska köpa ny mobil, om ljus bak eller fram-projeceras samt om alla mina vindruvor äro mögliga.

O om en halvtimme börjar kvällens lektioner.

När jag kommer hem sent ikväll, förväntar jag mig att någon har köpt detta kylskåp o installerat det hos mig.

Samt fyllt det med mat.


Tack på förhand säger jag då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar