fredag 11 oktober 2013

Det är kört för mig


Har fått stränga tillsägelser att jag måste börja med "Mindfulness".
Så då tänkte jag ge det en chans.
Testade nyss det jag blivit ålagd att göra - att bara sitta avslappnad och låta tankarna försvinna under 5 minuter. Kortfattat kan vi säga att det är vad det skulle handla om.




Ja tjena!!! 
Under de fem minuterna han det åka förbi två traktorer, tuppen gol 14 gånger, jag kom på tre viktiga samtal jag skulle ringa samt smsa min chef o när jag till slut lyckades koncentrera mig i 9 sekunder insåg jag hur djävulusiskt ont jag har i hela kroppen. Droppen var när jag tvingades lyssna på en katt 3 meter ifrån mig som plötsligt bestämde sig för att få astmaattack 
Alltså, har ni hört en katt få astma?
 Försök att få till ett mindfulpass till det ackompanjemanget säger jag bara!

(den här katten har inte astma. den har glasögon. För syns skull)

Så jag gav upp.
O gick o skrev ett blogginlägg i stället.

Det är kört för mig.
Tvärkört.

Men visst - jag ska ge det fler chanser.
Det är därför jag starkt överväger att hyra ett skyddsrum i Älmhult.
Där nere kan jag sitta sen.
Dit kan inte den halvt döende katten nå mig.





För övrigt har jag en träningsfri dag idag.
Kan inte riktigt bestämma mig om jag uppskattar de dagar mest då jag tränar eller då jag inte tränar.
Men det är ju bra - då kan jag ju uppskatta alla dagar iofs...

Är det det här som kallas positivt tänkande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar