torsdag 31 oktober 2013

Det går inte så bra nu...

...med min bloggutmaning att rapportera varje dag under "höstlovet" hit till bloggen.

Men vi tar väl TISDAG då: (nu måste jag ju starta dagboken för att ens komma ihåg...)


Just det, blev förkyld i måndags natt så det gick jag ju o släpade runt på hela dan. Sen klockan 20,01 när jag precis skulle dundra på bastun o svettas ut en whisky eller två,  blev jag plötsligt frisk, så då slapp jag både whisky o bastu. Helmärkligt.
Framöver tror jag att jag ska döpa kombom whisky o bastu till Whistu helt enkelt. Kanske kan jag till o med marknadsföra det o tjäna ihop min fjärde miljon.


Sovmorgon existerar inte, däremot mysmorgon med Leya. Efter frukost till Liatorp för att inhandla en Smålänning eller två (det är en lokaltidning bör kanske poängteras). Uti den (lokaltidningen alltså) stoltserade nämligen ett reportage om Jisses Amalia.

O sen var vi brudar inne hela dan o pysslade. En halv layout hann göras på en dag. 
Det är illa pinkat.
Fast så blev det en del revyjobb med. Banderollförslag bland annat.

Halva natten satt jag o färdigställde företagsutskick. För att konstatera att det gick att göra alla moment fram till att skicka iväg ordern.
Surt sa räven om rönnbären.
Eller det gjorde han inte. 
För just rönnen la sig på vårat plommonträd som efterföljd av en rasande Simone


ONSDAG:

Sov apdåligt. 
Vilket innebär att då lägger man sig sent, vaknar ännu tidigare o sover dessemellan
 illa med uppslitande drömmar.



Konstaterar att Ika Nord o Eva Rydberg bytts ut mot Sanne Salomonsen. Min nya look-a-like.

Ringa det här företaget som skulle fixa företagsutskick. Prata med tre olika supportare som bad mig göra olika saker. Den sista kvinnan felanmälde sedan allting för hon visste inte vad hon annars skulle göra o efter det så funkar totalt ingenting. Min uppladdade mall är raderad o jag kan inte påbörja en ny.
Galen är bara förnamnet.

Åker till Växjö i stället för allmänna ärenden. Leya o jag far runt som ett jehu o påbörjar även de första julklappsinköpen. Gäller att vara helt klar med detta till mitten av november, sen lär det inte hinnas.
Lite Samarkand hanns det också med, med betoning på lite, o så fika på Citygross med betoning på mycket.

BIO!!! Var längesen... (O det kan ni betona hur ni vill)
Hela familjen brötar in på Turbo. Som 3D. Alltid lika trevligt. Eller alltid vartannat år snarare för det är då man lyckas komma iväg på bio.
Därför är det extra synd att man efter en halvtimme råkar somna under nästkommande 20 minuter. Men som sagt, nattens aktiviteter gjorde sig väl påminda. 
Filmen var bra i alla fall (o som sagt, 3D är ju nice)
Efter det blev det att köpa hem pizza, åka just hem, inmundiga pizza o så sätta igång o revyjobba.

O där tackar jag för mig.

För idag alltså.
Eller snarare gårdag.
Eller snarare snarare gårdag o förrgårdag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar