torsdag 24 oktober 2013

Idag är ingen vanlig dag för idag är stora pinsamhetens dag




06.15 Dagens vedermödor tar sin uppstart

08.00 Börjar reflektera över att smärtan åt bröstet/hjärtat är bättre idag

8.20 Mitt i Diö står plötslig Farbror Blåljus o lyser. Jag med min polisrespekt saktar ner o fortsätter min framfart mot Älmhult i typ 30 km i timmen samtidigt som jag glider förbi dem o försöker se obesvärad ut. Lyckas sådär

8.35 Löpband på Friskis. Först tror jag att jag ska dö. Sen gör jag lik förbannat inte det. Typiskt

8.55. Tystnaden som uppstår när man kommer på sig själv med att sjunga ihop med hörlurarna på löpbandet. WITHOOOOUUUUT YOOOUUUU....Svettisarna runtomkring ser mindre impade ut.  Bra Ingela, bra

9.20 Jodå, sakta smyger sig hjärtsnörpet på igen. Välkommen

10.24 Lyssnar på Charlie o KKV (eller vad tusan de nu heter ) 
O jag hoppas en del av er i alla fall förstår vad det innebär. Wehoo!

10.50 Ger mig ut på strapats för att försätta lite berg o lyckas ganska bra. In på den lokala tidningsredaktionen o när jag tjabbat med den ena journalisten alltför länge ber han mig leta upp en skrubb o gömma mig i eller nåt. Jag hittar ett litet skyffe o försöker pressa in mig bakom en TV. O det är efter att 4 minuter i tystnad gått o ingen saknar mig som jag kravlar mig ut igen, grabbar tag i ett rör o gastar vilt: "Jag var tvungen att uträtta diverse behov i det här röret, var vill ni att jag gör av det nu?". I samma sekund kliver annonssäljaren som jag aldrig tidigare sett o var den jag egentligen skulle få tag på, in genom dörren o där står jag med ett rör i ena näven o hälsar på honom med den andra... Bra Ingela, bra

12.03 Ägnar mig en stund åt svenskhet, Brio, biodukar, evigt mailande, folkdanslag o annat smått o gått.  Försätter lite berg. Bra dag. Because I´m worth it.


14.00 Ignorerar smärtan i bröstet/hjärtat

14.20 Mitt kontor intas av ett halvt pojkband. Alternativt två pubertetsmonster. Inget blir sig mera likt.

14.23 Jag demonstrerar hur jag skrattade på högstadiet (ett gällt o skärande ljud som inte lät klokt på nåt sätt o som gjorde att man ibland fick gå gratis på föreställningar) Mitt i det värsta gapandet, kliver en liten gubbe in genom dörren. Tydligen stirrar jag o gubben på varandra i en halvminut innan någon finner något att säga. Mina pubertetsmonster (varav den ena gömt sig för att hoppa fram o skrämma besökaren som vi tror är ännu en elev) är inte till någon hjälp utan håller mest på att krevera av skratt.
Den lilla farbrorn påstår att han vill göra en brandövning. Det går inte, så han går ut igen, kommer tillbaks igen o undrar: "Vad gör ni här egentligen"?
Ungefär precis då skrattar mina pubertetsmonster på sig.

14.26 Vi fnissar färdigt då plötsligt ännu en person som aldrig brukar figurera på mitt kontor plötsligt kliver in genom dörren. Den här gången har jag ingen hjälp av mina små gossar, de ligger i en hög på golvet o har precis kreverat.

14.31 Jag går iväg med den nyanlände gästen o blir samtidigt facerapad. Av två pubertetsmonster. De påstår att jag tycker det är kul att ha mens. Det är så rart att ha att göra med tonåringar. De är så mogna

16.08 Har intagit lunch, undviker att jobba genom att blogga o ska starta kvällens första lektion om 20 minuter.
Myser åt det faktum att nu ska jag inte vara på mitt jobb på över en vecka, utan jobba hemifrån eller ha...eh...ehe... höstlov (ja tjena!). Sen kommer jag på att jag troligtvis ska hit 6 gånger till närmaste veckan.


O så lite propaganda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar