onsdag 6 november 2013

Insatsstyrkan stod maktlös

Förbåldat.


Jag har ju inte orkat blogga om höstlovets sista två dagar , lördag o söndag.
Så tyvärr måste jag torfta till mig med det, ett löfte är ett löfte.

LÖRDAG:

Idag var det minsann biljettsläpp för Jisses Amalia.
(ja jag vet, nu var jag där igen, men om 80 % av mitt liv består av just detta o resterande 40 % av vanligt jobb så blir det lätt så. I februari ska jag diskutera fotvårtor eller nåt i stället)

Nu har vi i princip inte marknadsfört något alls, så hade inte räknat med någon större rusning o det blev det ju inte heller. Vi satt på Maxi i ett hörn o log o åt choklad o sålde en o annan biljett. Totalt sett har vi i alla fall sålt över 10 % av biljetterna nu o jag hoppas hoppas hoppas att hela det här projektet ska ros i hamn o att folk ska uppskatta det, men jag är så sabla nervös att det ska fallera. 
(oerhört märklig ord. Fallera. Falleri fallera liksom)

Eftermiddag o kväll ägnades åt att åka hem o nervössvulla hur mycket tacos o framförallt godis som helst. Inte bra. Eller, jo det var det. 

SÖNDAG:

Idag var det minsann rep. för Jisses Amalia.
(ja jag vet, nu var jag där igen, men om 80 % av mitt liv består av just detta o resterande 40 % av vanligt jobb så blir det lätt så. I februari ska jag diskutera pappografi eller nåt i stället)
O det är så kul att vara igång =) 
O alla är så duktiga, manusen är fortfarande roliga (blir väl värre med det framåt december kanske) ,
 o det händer faktiskt nåt - ganska många nummer är faktiskt grundsatta.

Ja o att resten av kvällen ägnades åt tacos o godis är ju överkurs att skriva.
Gjorde ett studiebesök i bastun med.
Notera gärna detta, det KAN bli skriftligt förhör på just detta.

För övrigt ska jag byta jobb. 
Ska bli biljettförsäljare på heltid. 
Lätt. 
Det är så himla kul att ha ett trevligt serviceyrke o få tjöta lite med folk o boka in dem till något 
de ser fram mot (förhoppningsvis är de nöjda även när de går hem)

Va? 
Jaha. Ni saknar länken till Jisses Amalia? Så ni har en till hemsida att kika in på?
 Givetvis - den kommer strax. 
Först vill jag bara påminna er om att ni gärna får gå in på FB o gilla Jisses Amalia-sidan där. 
O bjuda in folk att gilla den.


O tänk, nu var höstlovstjafset slut.
O nästa gång ser jag till att göra ett inlägg som inte ens andas revy. 

Deal?


Biljettkön ringlade sig milsvida omkring vid biljettsläppet. Kravallstaketen revs. Insatsstyrkan stod maktlösa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar