lördag 23 november 2013

KMD = Kort Meningslös Dagbok

Torsdag den 22 november helt sonika:

05.52 Det är när jag går vilse i min väns hus o i stället för toa hamnar i pappans sovrum som jag vaknar upp o börjar fundera över andra saker. Som att skillnaden på att bo i Jakobsberg o Kärr är att man slipper fönstertittare utanför sovrummet (jo det hade vi faktiskt en under ett par månader.) Att vi inte har någon längre kan iofs bero på att det här sovrummet ligger 8 m ovanför marken...

09.16 För helt otippat en sms-konversations med Älmhults dansdrottning. Vi diskuterar lussekatter. O köttbullar. O fnissar på SMS-vis. Denna kvinna som jag egentligen inte känner verkar vara lika galen som jag. 

11.43 Hittar ett paket salami i ett hörn i soffan. Nice. Det var ett par veckor sedan salamin gick ut. När den gick o la sig i soffan är troligtvis ännu längre sen...

12.06 Lyssnar på Celine Dion o äter en vecka för gammal kvarg. Eller om det var tvärtom

10-14 Ringer nada på bokningstelefonen till revyn

14-18 Händer nada när jag väl pallrat mig ner till Maxi för att ha hand om biljettbokningen där. Jo, två personer kommer o hämtar ut sina biljetter. Fast fördelen med att inte ha så mycket att göra är att man hinner planera hela nästa veckas jobb o sketcharbeten. O så kan man titta på en TV utan ljud med en avdankad porrskådis som teckentolkar nyheterna. O det är då man fnissar tyst för sig själv o ler i mjugg
www.tjuvtittat.fniss.se

19-23 Årsmöte med byalaget. O när jag pga veckans vedermödor håller på att somna  runt 22-tiden börjar föreläsningen om hur många brödkakor folk i socknen fick år 1895. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar