torsdag 30 januari 2014

I väntans tider...

Alltså, vilka dagar jag har nuförtiden!
Det senaste året har jag i princip åkt ner o jobbat efter att ha satt Leya på skolbussen kl 8 o sen kommit hem framåt 21 eller senare varje kväll.

Numera åker jag oftast inte ner förrän efter kl. 12, dvs som mitt schema egentligen ser ut, vilket gör att jag har så otroligt mycket mer tid hemma. Det är bra.

Bidragande orsak 1  till att jag numera åker senare till jobbet är det att det är minusgrader ute. Minusgrader ute resulterar i ett fruktansvärt kallt kontor. Efter diverse påtryckningar om detta var det tydligen någon där igår som skulle justera detta. Vilket gjorde att det nu sjunkit ytterligare en grad... 
Har man tur får man numera upp värmen till 14 grader. Det är ju ofattbara värmeböljor.


Bidragande orsak 2 till att hemmet får se mig mera är att sista dagen på revyn, när vi städade, så sade tydligen min kropp upp kontakten med mig. Vet - i -tusan vad som hänt men ryggen har spökat rejält.
 Nån ska ju göra det.
I samma veva som revyn var det visst inte bara ryggen som sa upp kontakten med mig.
Här är så tyst från alla möjliga håll nu. Börjar dock bli van, men det är så förbaskat frustrerande när man inte vet vad som orsakat det. Skulle uppskatta så otroligt mycket mer om folk bara kunde säga till om o när man gjort nåt fel, så att man vet o inte går o övertolkar allting. O vågar man inte säga till, slå bara till mig då tack, hårt o skoningslöst, så hajar jag ändå. Det gör nog ändå inte ondare än all denna tystnad. 



För övrigt så är det ju så otroligt mycket lugnare nu i efterdyningarna av Jisses Amalia. Mycket arbete återstår men det är mer att man kan ta i sin takt. 

I övrigt händer det den hel del i ens liv just nu, 
såväl jobbiga som spännande, omtumlande o roliga händelser..

Bara det att man hållit i en teambuilding-lektion för ett stoooort svenskt  möbelföretag. O att man höll det på engelska. Eller svengelska. Bara en sån sak.

O igår bestämdes en annan kuuul grej som väntar runt knuten. YAY!


O så är det ju det här med att familjen Wide´n ska utökas med ytterligare en familjemedlem också....

Är ju för all del rätt omtumlande, spännande o sköj det med =)




Har ni märkt att det är vinter btw?




1 kommentar: