tisdag 25 februari 2014

Musslans vara eller inte vara o så lite San Fransisco innanför linsen...

Kanarieöarna, resedagbok -  söndag 16 feb


Trots Hästens säng är ryggen obönhörligen kass. Det ignorerar jag.

Frukost. Dricker champagne. Bara för att jag kan. O det ingår. Tror jag.

Leya till Fun Kidz.

Det blåser o regnar. What?!

(utsikt från vår lägenhet)

Blåst hela dan. Börjar tröttna. Ligger inne o löser tråkkorsord o spelar skitmahjong. Dristar mig ut till en promenad längs havet. Solen tittar fram tre min. Yehaa!

14.45 Leya på cirkusskola.
(utsikt över en cirkusprinsessa)
 
Solen kommer fram mer o mer. Får veta att Kanarieöarna har 360 soliga dagar om året. Tack för det. Vi har nu fått erfara två av de molniga.

Bad faktiskt o lite sol

17.00 Råkar missa munnen o skvätter San Fransisco innanför linsen. Aj som tusan

20.00  Middag. Börjar tröttna. Dricker billigt vitt vin. Fnissar lite för mycket åt Andreas diskussion om musslor. Försöker fånga Johnny Depp på bild. Leya tycker det är skitkul. Andreas är troligtvis mindre road. Måste leta upp honom nån dag o be honom om idolfoto. Jompan alltså. Andreas har jag redan foto på

Ser på 80-talsshow. Helt okej. En o en har de tråkiga röster men tillsammans låter det skitbra. Studerar mest ljuset. Konstaterar att med 6 Moving Heads kommer man ganska långt.
Dricker en mojito o en irish coffee o stampar takten högst av alla

22.03 Funderar på att ta ett dopp i poolen. Dansar en soldans i stället. Hoppas den hjälper

 (Utsikt från lägenheten nattetid. Jag står beredd att hoppa i bakom palmen)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar