måndag 24 februari 2014

OMG! - jag träffade Johnny Depp!!!

Kanarieöarna, resedagbok -  lördag 15/2

Vaknar vid 7, lokal tid.
Ösregn.
Kul
Förbereder mig på att äta resten av veckan om det inte går att sola

Frukostbuffe i minst en timme. Äter minst två munkar. Har man all inclusive så har man.

Skrota runt. Infoträff.

Det mulnar på mer.
Försöker vara med på vattengympa. Ryggen vägrar. Simmar i stället. Ensam i poolen. Konstigt.
Folk har inte hajat att det är varmare i vattnet än på land

Tycker det börjar bli dags för lunch

15. Lunch. Svulla svulla.
Molnigt. Promenad. Alltså, jag har aldrig hört ljudet av småsten som vågorna drar med sig ut i havet vid varje ny rörelse. Så jäkla häftigt. Måste spela in det. Solen visar sig 5 min. Tokvarmt. I övrigt har det varit tokkallt

16. Bäddar ner mig. Bara för att jag kan

20 tror jag somnade en stund... Varvat med mahjong. Missade att ta med en bok o mina korsord är supertråkiga. O efter att ha rensat 1000 kort i mobilen återstår inte så mycket mer att göra

20.10 middag. Är knappast hungrig. Försöker bli redlös genom att dricka vitt i hemskt vin i kombination med min nya carvings, spanska potatis med mojosås. Lyckas tämligen väl.
Kvällen är fulländad när jag inser att Johnny Depp arbetar som diskare. Vem kunde väl ana.

22.07 Stupar i säng. Många potatisar o vinglas senare

22.09 när jag av outgrundlig anledning råkar hamna under min säng upptäcker jag till stor glädje att det är Hästens sängar. Fantastiskt. De är sååå sköna. I somras lånade vi för resten hästens båt. Nice dä mä



 
Ber om ursäkt för oerhört suddig bild på Jompan men man blev lite skakig där ett tag...



 
Skit i nörden som svamlar - lyssna på stenarnas återtåg till havet bara




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar