lördag 1 mars 2014

Mojito o Pinacolada-dieten. O så lite vinterkräksjuka på det.

Resedagbok Kanarieöarna   - torsdag 20 feb

Kl är 23.15 lokal tid o det känns som en bedrift att jag är vaken. Faktiskt den senaste tiden denna vecka. O nyss har jag packat o hittade då en vinare jag kände mig nödbedd att dricka upp. Har mest gått på mojito o Pinacoladadiet hela dagen sen jag fick reda på att vinterkräksjukan kom till hotellet igår. Personalen på Leyas aktiviteter ligger däckade o min värsta mardröm imorgon är att flyga hem i ett magsjukt plan, speciellt om man själv är inblandad. Så försöker dämpa alla känslor. Rajdidajdidaj
Men vi börjar från början:


Upp 8. Lite dans-aerobicpass. Ryggen klarade hälften.
Sen fick det bli frukost
Annars mest sol o bad. Inte mycket att tillägga.
Shopping på kvällen, köpte ett par virkade shorts jag troligtvis aldrig kommer att använda, men är man rik så är man...
Hittade världens häftigaste skjortor i en butik, 7camicie heter den. Här skulle jag definitivt handla alla mina skjortor om jag vore kille!  (www.7camicie.com)

Middag - supergod grillad kyckling o så mängder av aioli. Det bästa med den här veckan är nog att man kan springa omkring o lukta vitlök hela tiden...
Johnny Depp jobbade men jag vågade inte ta idolfoto. O när jag väl vågade hann jag inte.
Morr.

Se en piratshow. Jag är så grymt impad av ljudet. Teknikern står mestadels utanför sitt bås o lyssnar o rattar knappt något o det låter verkligen skitbra. Men så blir det kanske om man kör fem  shower i veckan under obegränsad tid. Jag vill ha all ljud o ljusutrustning i alla fall. O scenen. Precis lagom stort allting.

Hem o packa o bli packad. Fast nä.

23.25 go natt Spanien


Idag blir det helt enkelt lite blandade småhopp o bilder från hotellområdet:

Stora hotellet. Där den mesta maten o aktiviteterna intogs
 

Lite utsikt från strandpromenaden
 

O så vår pool, restaurang o stora hotellet" Direkt till höger om bilden ligger vår lägenhet
 

Från vårt poolområde med utsikt mot havet


Utsikt från vår terass


O så "vår pool". Tvärsöver poolen är lägenheten



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar