fredag 11 april 2014

Världsrekord

Förra helgen passade jag på att utnyttja min födelsedagspresent jag fick av syrran.
 En underbar sådan.
Kostanden för scrap-helg i Linköping. Nu var det några år sedan jag var med sist så det var extra kul. Lite semester att åka iväg helt själv o bara bara pyssla o pyssla o tjattra.
 
Måste hylla SJ (någon måste ju göra det o det är väl tämligen ovanligt) Men tågen var i tid, jag fick plats (o det är ju huvudsaken) o tur o retur för Linköping kostade mig 207:-. Det hade jag knappast ens kunnat gå dit billigre för, sliter ju på sulorna menar jag.
 
Hade tänkt filma o visa hur det kan se ut när alla anländer. Vansinnigt kul tycker jag själv. Brukar var ett 50-tal kvinnor o in myllrar deras äkta makar vilt bärandes på väska efter väska efter kartong på kartong. Ingen toffel där inte ;)
Själv är jag alltid lätt packad vid sådana här tillfällen.
En liten kabinväska med allsköns kaos i.
 
Nu scrappar jag ju inte så ofta så jag hänger inte med i alla svängar med allt man "måste" ha utan kör mitt eget race. Det hela är dock som en enda lång engelskalektion med brads o LO:s o flairs o cuttlebug o fan o hennes mormor. (ja, nu var väl allt det där gamla termer)
Man blir förvirrad o förskräckt o förundrad o lite lycklig på en o samma gång.
O kör på med sina gamla vanliga fjärilar o blomjävlar på varenda sabla layout...
 
Det går ju helt uppenbart trender i allt det här. Alla verk (främst LO:s o kort som görs på dessa träffar) är så otroligt fina o kreativa. Men på ett sätt så är det lätt att det blir lite samma stuk på många, de ser faktiskt lite lika ut. Men kanonfin givetvis =)
Ungefär som tjejerna på Haganäs har sett ut de senaste åren. Kanonfina, men ser likadana ut...

Kärringen mot strömmen fick den här gången till knasigare verk än vanligt tror jag.
 Det är exempelvis inte så vanligt att man scrappar ett foto av kungen.
 Eller gör en LO med 76 foton. Kan faktiskt vara världsrekord. 
 
O nu ska jag snart hoppa i en Björnkostym o agera DJ på ett disco.
Herrens vägar äro outrundliga.

 
Två nördar på väg till nörd-träff
 
Så hä kan det se ut i ungefär halva lokalen när kreativiteten flödar
 

 
LO efter utmaning. Från sommarfotografering i Diö sommaren 2011. Eller 12
 

 
LO efter utmaning. Från sommar i Bohuslän 2013
 

 
LO efter utmaning. Från när vet jag inte men fotot är ett av det roligate jag någonsin skådat


 
LO efter utmaning. Definitivt inte som bestod i att få plats med flest foton Men här är 76 st minifoton med händelser/personer som betyder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar