måndag 19 maj 2014

En hemlig förbannelse

Dä går bra nu kåmpiz.
Not.
 
Min ´"skyddsamulett" gick sönder i helgen.
Igen
Fredag: MC-säsongen tar slut innan den ens börjat. Så oerhört infernaliskt klantigt. Vid städning lyfte jag ner två hjälmar o råkade tydligen placera dem för nära ett par spotlights. Zsss. Det man inte har i (på) huvet får man köpa nytt. Fuck. Bonus var att jag upptäckte et hela efter två minuter annars hade jag förmodligen haft ett majbål i huset.
Sköna maj välkommen. Not.
 
Fredag kväll: 20 minuter efter att den omtalade skyddsamuletten lagt av, upphör cirkulationspumpen att fungera
 
20 minuter efter det så sätter spisen på sig själv (någon ska ju göra det). Plastpåsar o dylikt som ligger i närheten jobbar på att få det hett om öronen o sätta eld på resten av köket.
 
Lördag morgon: Hyrt Skylift. Joysticken till liftkorgen slutar att fungera. O givetvis i utfällt läge sådär 13 meter upp i luften. Tjoho. Man kan se ända till Vimmerby. Väldigt väldigt länge...
 
Lördag lite senare: När jag studerar två hästar som rider förbi med två ryttare passar den ena på att trilla av.
 
Lördag bara liiite senare: Målar verandaräcke. Råkar även måla håret. En del säger att man kan bli vithårig över en natt. Tro mig - det kan gå betydligt fortare än så.
 
Söndag: Höll mig förmodligen inomhus fastedjad nånstans för at inte orsaka fler störningar i etern
 
O till försäkringsbolag som kanske råkar vara inne o läsa min blogg (mycket troligt)
- ni kan andas ut nu. För:
 
Måndag: Lagar mitt armband. Sååå - nu är det paybacktime, nu kan alla våga sig fram igen när jag är i närheten ;)
 
Så här ser hjälmar som fått det för hett om öronen ut... Tyvärr
Men det drabbar ju ingen fattig



2 kommentarer:

  1. Se till att hålla den där amuletten hel nu :-)

    SvaraRadera
  2. Jag har trätt upp den på typ armeringsjän nu ;)

    SvaraRadera