onsdag 28 maj 2014

Ny karriär!

Efter teaterfestivalen så fick jag ett kort från älskade Feelingz med en inbjudan tiil aktivitet den 10 maj. Här följer en rapport över den dagen:
 

På väg ner till Älmhult. Det enda jag vet är att jag ska vara vid stationen kl 9 o att jag ska ha med mig extra underkläder. O silvertejp...


Samt att dresscoden är 80-talsrock
 

Jag möter upp mina landsmän Arvid, Felix o Lisa samt sänder en tanke till Malin som ej är med idag.  Ett antal Selfies utfärdas
 

Jag undrar febrilt vad vi ska i Killeberg o göra. Där har jag iofs ätit vildsvin. Mååånga gånger. Så det kan jag tänka mig att göra igen
 
 

Men Herrens vägar äro outgrundliga o efter att ha bytt tåg o vagn sådär 14 gånger så landade vi så i Sölveborg. Där jag för övrigt bara varit en gång tidigare o så nu då, två helger i rad. Så det kan bli
 
 

Vi strövade runt i Sölvesborg ett antal varv o hamnade sedan på glassbåten.
 
 

O när de andra käkade lunch bestående av lax o allt möjligt nyttigt valde jag ett annat alternativ...
 
 

O sedan fortsatte vi flanera runt i Sölvesborg
 
 

Som en bro över...inte så mörka...vatten...
 


Nej, vi bedyrade inte varandra vår kärlek så här som så många andra
 
 
 
O somliga ska ju alltid gå till överdrift...
 

Mer flanerande, nu på andra sidan bron över de...inte så mörka vatten.
Runt 14 hade vi gått över bron igen, o blv nu hämtade av Felix mamma som skjutsade oss ut ut ut långt ut på landet som sedan blev Hällevik som sedan blev landet
 
 

O där satt denna lille kille o bedrev en inspelningsstudio. Då jag redan var förvirrad sen innan samt hade tagit med mig ett sönderhostat revben i bagaget,var jag inte vid mina sinnens fulla bruk (säg, när var jag det senast?) o minns varken namnet på snubben eller vad bolaget hette.
 
 

Felix, Lisa o Arvid ser mycket nöjda ut över att ha lyckats lura med tant ut på sånt galej, o med all ära, det här var en av de trevligaste upplevelser o gåvor jag nånsin fått. Dels att nån annan drar ihop något o JAG blir medbjuden o sen slippa organisera o leda nånting, om ni bara visste vad det värdesätts =)
 

O här är sången vi då skulle spela in. Det hela skulle ta lite mer än en timme. Det hela tog nästan 5 timmar. Dels för att lille snubben nog var för ambitiös i början o la ner en massa jobb o del för att det sen kom folk o började tömma lokalen på högtalare under en timmes tid
 

O när katten är borta dansar råttan på bordet...
 
 

O när katten är borta igen lägger vi manken till
 
 
 
TACK UNDERBARA FEELINGZ FÖR EN OERHÖRT ROLIG DAG!!!!! <3

Nu återstår att se om vi lyckats få ihop den där musikvideon osså.
I annt fall får vi väl hänga i Ollonskogen hela tiden, det vet vi ju att vi klarar bra numera också.
 
Värst vad vi snöat in på sång för resten senaste månaden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar