torsdag 12 juni 2014

Bildbomb. Gotland. Jaha

Tänkte bjuda på en bildbomb. Var på resande fot till Gotland ons-söndag. 
Nice.


Trevliga grannar på färjan till Gotland... Till vänster en man som låg o snarkade o till höger snubben som skrattade, hojtade, skrek o pratade med sig själv konstant. O rabblade en massa på utrikiska. Som sedan visade sig vara gotländska. O som läste tre böcker samtidigt o skrev så det stod härliga till. Helt klart överintelligent. O sen försvann han en timme. Tills vi fann honom på soldäck i mörkret o jag blev livrädd att han skulle kasta i mig i havet. 
Jag tror fortfarande att han egentligen var Gud.

 Lite hjärnkirurgi. Eller om det helt enkelt var ett fenomen i Lummelundagrottan

Som sagt...


 Aliens?

O så bar det av till Fårö

Alltså - den blå Lagunen! Tror det är bland den mysigaste plats jag varit på. O i Sverige! Först skulle jag bara känna på vattnet men sen blev man ju tvungen att bada bara för att det var så vackert. O skitkallt. 15 grader.

 Rauk rauk o rauk

O en glad posör

Lite i hatten. Nashville nästa!


 Den gamle o havet. O en galen hund

 Nej, det är inte Zacks tunga som hänger ut. Det är ett koppel

Sveriges vackraste campingplats? Kneippenbyn

Första kvällen var solnedgången helt fantastisk. Bilden gör tyvärr inte rättvisa

Det här var nog andra kvällens solnedgång. O svansjön. Utan filter

Så skimrande var aldrig havet

I Visby väljer somliga att ha Petter o hans fyra getter som insynsskydd...

Visby stoltserar

Hahaha, det här är så roligt! Inne i Visby Domkyrka som var avstängd. Men om man tänker sig tanken att skylten baserar sig på att Gud är platsledningen o vad man får o inte får göra då, så blir det rätt komiskt...

Plötsligt såg jag ändå nåt skymta förbi bakom en pelare. Var det Gud - från färjan?

Det här är en avsats 48 m över havet. Utan skyddsräcke. Fy fabian. Det var även här nån stal vår videokamera. Fy fabian

O ändå skulle jag ut på den där sabla avsatsen. O de flesta vet väl redan hur höjdrädd jag är. 
Men ibland får man offra sig

Orkar ni med fler solnedgångar? Tredje kvällens levererade den också

In i dimman

Sen kom ett fartyg o fraktade bort solen till nästa dag



 The claw!!!

När nu mitt "tur-armband" envisas med att gå sönder hela tiden o inte alls vill beskydda mig, sätter jag min tillit till min nya upphittade Döskalle-sten

Eller kanske till dessa 4-klöver. På en gräsplätt 1x1 meter hittade jag 7 stycken! Ja jädrar vad Fru Fortuna ska le mot mig framöver! Pay-back-time!


På Fårö hittade jag även Rosita dyngrauk. Hon är definitivt inte min skyddsamulett


O Leya funderar på svamp till middag

 En sån här trädkoja vill jag ha!

 O det här är en helt annan historia. En mycket galen sådan

Det är inte alla som firar nationaldagen vid Villa Villekulla

 Livet är gött ibland o jag dyrkar mitt dricksglas!

Hahaha! Undrar hur mycket ström han gör av med där inne i tältet...




Sverige är ibland så vackert så det gör ont

Glass är gott tycker Zack o talar sitt eget tungomål

Lite häng i Visby. Ser obeskrivligt gott ut. Det var det tyvärr inte. O inte hade de nån cider heller...

O så dags att vända hem igen. Gud syntes inte till

Det kostar att ligga på topp....
O jag antar att ibland måste man bjuda på sig själv. Tur att det gick att redigera bort dreglet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar