onsdag 27 augusti 2014

Där allting börjar om

Det går att skjuta allt framför sig såååå många gånger. 
Det har jag upptäckt tidigare men speciellt detta år när sjukdomar o ohälsedomar o fördomar o alla möjliga domar har satt P för "nu ska jag ta tag i mitt liv"-tidpunkten. 

Det börjar oftast med nyår. Då ska man ju alltid ha en sjujäkla omstart o satsa på beach 2014 eller vad det nu kan vara. Själv har jag gett upp o satsar mer helhjärtat på bitch 2014.
 Något jag lyckas tämligen bättre med.

Sen handlar det om varje ny månad. DÅ ska man komma igång (igen) med det man kom igång med förra månaden (i två dagar) men som sedan falleri fallera fallerade.

Ej alltför ovanligt är sedan MÅNDAGAR. Oj oj oj, vad man äter som en gnu på söndagskvällen. Allt gammalt godis o kakor o glafs måste ätas upp för att man ska bli sundare på måndagen.
O det blir man. 
Tills man på tisdagen är så hungrig eller sugen så man går o köper en dubbel-mars till lunch o sedan är karusellen igång.

Fram till midsommar skulle jag ha klarat av en viss viktminskning. Nä.
 Lyckades nästan men det skjuter ju inga harar.

Då intalade man sig att det skulle bli mycket lättare att leva sunt över sommaren. Tänk så mycket färsk frukt o grönsaker det finns då för att inte tala om alla underbara motionsspår som breder ut sig som ett smörgåsbord (fel liknelse i detta sammanhang!!!) på alla campingar 
o med en hund som måste rastas.
+ 3 kilo på vågen så förstår ni ju hur det gick med det... 

Sedan var det omstart när man väl började jobba hemifrån.

O sedan när man väl började på plats.

Några veckor senare med konstanta förkylningar o matförgiftningar o förkylningar o förkylningar så är det dags. I morgon har jag mina första lektioner. I morgon börjar läsåret PÅ RIKTIGT. 
I morgon börjar allt om. 
Då ska jag äntligen få ta fram mina listor o börja bocka av. Det ska motioneras minst 5 ggr i veckan. Det ska börjas yoga o meditationstränas hemma. Jag ska börja göra läxan jag fick av en sjuk gymnast (hahaha, det är så grymt roligt att avstava just det ordet!) för ett halvår sedan o sedan ignorerades. Således ska det stärkas rygg o ligga o juckas på en pilatesboll. Det ska göras matlistor, hittas tid o slängas ifrån sig mobiler. Det ska fokuseras på saker o folk som ger energi o inte bara tar. Det ska sättas igång en mastodontrevy o ett antal nästan mastodontrevyer o produktioner. O så ska det tydligen gås ner 6 kilo innan nyår. 4 som är kvar från det tidigare målet o så 2 som jag fick som straff.

Vill ni träffa en fit guru o hälsomänniska som inte har ett endaste problem om några månader så planerar jag att stå utanför Friskis o signera skivor på Tisdagar efter kl 17. Kom gärna förbi o ta en hälsosmoothie med mig o känn på mina biceps.



O vad märkligt det här blev. Jag som bara skulle gå förbi datorn o betala in en räkning.
 O så slant jag på tangenterna o skrev allt detta. 
Nu ska jag gå o äta upp allt jag har i skafferiet.
 Igen.

Kuriosa: I morgon ska jag testa att köra i gång en ny grupp, för yngre barn, åk 1-3 o har lite ångest för hur detta ska funka. Har haft något liknande innan men fått välja bort det då det går åt så mycket extra energi ju yngre barn jag har i mina grupper, samt att det från sina håll krävdes att jag skulle hålla undervisningen på engelska. 
Igår ringde en kinesisk kvinna o ville anmäla sin 2-åriga dotter...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar