fredag 22 augusti 2014

Hemlig gäst...

Hej och välkommen till Ingelas blogg.
Ingela kan tyvärr inte ta emot din visit idag och har därför satt in en ersättare. Ersättaren är....
…..JAG!
Jaha, och vem är du tänker ni? (Tänker nog jag med...) Mitt namn är Felix Ljunggren (Hej! Om det är någon av er som känner mig), snart 19 år (ja, jag är yngre än Ingela) och är en av Ingelas närmsta vänner (inte fysiskt, jag bor ju i Älmhult). Vi lärde känna varandra när jag gick i fyran (femman?) och Ingela kom till min skola och petade i näsan för att locka teaterelever till Kulturskolan. Sen dess har hon varit min teaterlärare och mentor.
     Tog studenten i våras och börjar om en vecka arbeta på IKEA Hemma. Frilansar som reporter åt Smålandsposten när dem behöver mig, spelar teater i alla möjliga former men de senaste åren främst med Feelingz. Skriver texter, målar, sjunger och låtsas att jag är en konstnärssjäl på fritiden.
     Ungefär här antar jag att ni är trötta på mig och vill ha tillbaka Ingela, men då får ni allt ta och spana in min blogg istället, den hittar ni på www.livetsomteaterapa.blogg.se. Där borde hon sitta vid rodret idag.
     Men ni som ännu inte är trötta på mig ska även få en lista, där jag svarar så ärligt jag kan (Ingela svarar på samma lista på min blogg). Innan listan får ni dock en liten bild på mig, så ni känner igen mig.



Ehh, ja, det blev kanske fel.... Fast det är visserligen jag. Från Feelingz föreställning i våras ”Jag Vill Leva, Jag Vill Dö I Sverige”. Det får duga.
     Och så listan då...:

Senaste

Låt du hörde: Yellow - EKO
Film du såg: Frost
Mat du åt: En risifrutti
Kram: Lillasyrran Tyra
Puss: Lillasyrran Tyra
Känslan: Trööööööött
Resa: Liatorp?
Glädje: När jag lyckades tjata med mig en kompis till en Sanna Nielsen-konsert vi ska gå på
Dröm: Att jag var med i en serie jag följer (Skins). Det var inte kul... Serien går ungefär ut på att alla är problembarn som skaffar sig mer problem.
Person du träffade: Mamma
Personen du pratade i telefon med: Min farbror
Personen du fick sms av: Ingela (ni anar inte vilken planering det krävs för att genomföra en sån här gästbloggning!)
Gången du åt 7-eleven korv: Aldrig ätit. Visste inte ens att 7-eleven fanns förrän för några år sedan. Trodde bara de var något Mauro Scocco sjöng om...
Gången du var utomhus: Igår kväll
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Ehh....söndags?
Saken du köpte: En svindyr lax

Allmänt

Ska bli skoj: Att åka till Stockholm nästa vecka med Feelingz för att utnyttja våra specialbiljetter till Riksteaterns event Anbud Live.
Ska inte bli skoj att: Plugga körkortsteori...
Sparar till: Ett framtida liv (BAM BAM BAM BAM!)
Pålägg som gäller: OB?  (pålägg på lönen då)
Önskar att jag var bättre på: SJUNGA
Dagens dryck: Iste
Vad saknar du: Ojda. Vad saknar jag? Flera av mina vänner hade ju inte varit fel att träffa
Tre band/artister: Céline Dion, The Common Linnets, Molly Sandén, Sixx A.M, EKO, Sanna Nielsen, Shinedown, Gävle Symfoniorkester, Disneylåtar...var det tre?
Vad har du gjort idag: 1. Stigit upp. 2. Snytit mig. 3. Läst tidningen. 4. Ätit frukost. 5. Skrivit ihop den här listan (snart i alla fall...)
Brukar du svära mycket: Fan heller
Hur tidigt stiger du upp: När jag vaknar? Helt beroende på jobbtider, annars mellan 7.30-9 ungefär.
På helgerna: 7.30-9 ungefär
Vad ska du göra ikväll: Ha hemmakväll med familjen och chips
Hur många timmar sover du per natt: 8-9 minus de gånger man vaknar
Vem är snyggast i världen: Jennifer Aniston!
Vad är det för veckodag: Ja du, det var en bra fråga... Fredag är det ju!
Bästa saken som hände mig förra sommaren: Bästa minnet när minnet sviker är nog Linnea Henrikssons konsert på Killebomfestivalen i Sölvesborg
Favoritplagg i garderoben just nu: Mina linnebyxor. Eller nån fjompig murarskjorta. Eller jeansväst med luva.
Längd: 1.90 m
Vikt: 74 kg
Byter gärna garderob med: Den som har en större. Fast jag behåller innehållet.
Byxa eller kjol: Kjol fläktar ju skönt men jag måste nog säga byxa ändå...
Senast utlästa bok: Vattenänglar – Mons Kallentoft
Mitt rum kan beskrivas som: 70-tal, grönt, brunt, mönstrat, IKEA (kommer man ju inte ifrån i Älmhult...)
Mig själv med tre ord (just nu): Ofräsch, senilsnöre, morgonrock
Jag tränar: Nä du. Men borde.
Jag ville bli när jag var liten: Artist.

Trevligt att råkas!
Adjö!

//Felix 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar