tisdag 9 september 2014

Feministiskt initiativ

...dag 2.

Bestämmer man sig för att kliva upp 5.30 för att hinna ta ett morgonsim innan jobbedagen tar vid så är man inte helpepp på att dra fram värsta blåsan o föna hår o pedikurera smink. 
Då fortsätter man på svart bas (märk dock de färgglada blafforna, rosor tror jag till o med att det är. Blommigt är knepigt alltså. Speciellt storblommigt. Det är nästan bara när man scrappar man får gödsla med blommor. Men vi kan låtsas som att det var kolsvart när jag letade fram kläderna i den ystra morgontimman o jag inte hade syn till bättre. Eller vett).
Inga high heels här inte, men det är ändå eloge till att ha dragit på sig stövlar o skippat "basketkängorna". 
(ja, jag är så gammal så jag får kalla det för basketkängor. Det hette det min själ på min tid. Nu är det någon annans tid)

Okej, ni undrar frenetiskt om det här med rapandet? 
Tror jag klarat mig fint idag. 
Hittills

(bling bling and we wish you a merry christmas o allt sånt där...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar