fredag 5 september 2014

Ligga...


...efter med bloggen gör jag ju. 
Nu beror det ju främst på att datorn tjurade ihop för några dagar sedan o jag kom inte in på mitt användarkonto. Lyckades till slut på helt egna initiativ att lura den lilla mackapären (mäkta stolt) så jag kom in som annan användare o kunde flytta över  allt dit, (samt säkerhetskopiera ALLT, nåt som aldrig är gjort o känns som det vore bra idé. 40 000 foton bland annat har respekt med sig...)
Det enda jag då helt hade glömt var lösenordet till bloggen o det har stått still i skalet ett tag men kom visst på det med till slut o här är vi nu.
Tillsammans.
Som en enda stor gröt-familj. (uhh? vad är det måntro?)


O jag har ingenting att säga direkt mer än att allt kört igång samtidigt o så lär det hålla på. Massa nya underbara elever, gruppuppstarter o så börja strukturera upp inför ÄLMHULTSREVY 2015, för det är minsann också på gång. Räknar med två heltidsjobb ett bra tag framöver 
o vi syns väl på andra sidan framåt maj. THOHEJ.

Men en liten rapport för v. 35 i bilder (ja, jag vet att v 36 snart är slut, men jag släpar jue)


Har inte ägt något klädesplagg i marin stil sen jag var typ 5 år tror jag (förutom en sjömansklänning jag köpte på Tradera för nåt år sen o som är...crazy...). Men den här sommaren har det gått till överdrift. Tror jag ska skaffa ett matchande ankare att ha som halsband.



Har man den lilla bilen, hund, pojkbesök samt ska packa ur ett revyförråd kan det se ut så här. O nu visar det sig visst att sakerna ska tillbaks till revyförrådet... 


Uppstart med några godingar o där jag febrilt försökt få till en lugg för att eliminera lite rynkor på bilden. Eller snarare på mig själv.


Alltså, dessa morgnar vi har nu levererar!


Kräftfest med byalaget för en vecka sedan o fenomenet "bara killar grillar" är ett faktum. Nästan


Ja, nu äter jag ju inte kräftor så... Köttbullar o chokladfingers i en salig blandning kom i stället att utgöra kvällens intag



På lördagen var det dags för familjefestival i Älmhult. Mycket som stod på schemat må jag säga. Det kostar att ligga på topp. 


Det var några saker jag inte förstod med familjefestivalen. Höga bananer var en sån sak. Men jag antar att de hade glidit in på ett skal. Eller kanske en räkmacka.


Leya o en Rackartygare. Vad han heter har vi fortfarande inte efter en blick i autografblocket 
lyckats klura ut ut...



Selfie i autografkön


Ace Wilder o en styck Leya


Rock on på hög nivå!


Flykten till Alcazar o en styck Leya


4 st 40-plussare varav den ena av dem märkligt nog inte alls ser lika fräsch ut. Förstår inte detta...


Timbuktu o ljusshow o jag funderar fortfarande på det där med Pauline...


2 x Ingela poserar duktigt o skickar vulgära sms till småpojkar


O så kom Sega söndagen. På väg hem från Älmhult får man stifta bekantskap med bommarna i Liatorp. Ett antal gånger.


Sega söndagen ska fördrivas i Halmstad på en världsutställning om Titanic. Två timmars köande för att KOMMA IN gör att jag håller på att få krupp i realtid. Jag hittar dock en TeleTubbie i bankomatkön o då känns allt mycket lättare (O HON HANDLADE PÅ JULA!!!!)


Just det ja. Jag har klippt mig också. O färgat håret. Till en frisyr jag aaaaldrig har haft tidigare...
(men mormor, vilka stora händer du har...)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar