fredag 10 oktober 2014

Internationella dagen om alltings jävlighet

Ja den var då igår.
Eventuellt verkar man vilja förlänga den o fortsätta fira i dagarna sju.
Idag är det dag numero 2.
 
Dagen börjar med att jag fortsätter fippla med mitt företagsutskick. Dä går inge bra. Kan inte bifoga bilder. Testar från tre datorer, två nätverk o tre webläsare. Dä går inge bra.
Ger upp för stunden o tar en tur med Vovve ut för rsatning. I ösregn. Medelst en slungboll som är jättekul att kasta iväg o ännu mer lattjo att fånga. Zack råkar sätta sig på den när han ska kissa. Sen är den inte lika lattjo längre enligt min mening. Inte att kasta i alla fall.
 
Går in o packar för att bege mig till mitt andra jobb. Tänkt ta en Friskistur med för att rensa hjärnan. Upptäcker att katten som varit rumsren i sisådär 12 år plötsligt hittat en ny toalett i min gympasko. Inser att det varken kommer att bli rensning av hjärnan eller så mycket vidare Friskis.
 
Dundrar ner till Älmhult. Sitter över en timme med posten support  i ena örat o frustrationen i det andra. Den ena supportnissen uppmanar mig att göra om hela mitt utskick, den andra vet ingenting o kopplar glatt vidare till höger o vänster o eventuellt lite uppåt också, den tredje ber mig vänta i luren o det gör jag i 20 min tills han kommer tillbaks o säger att det är fel på mina bilder o att jag är välkommen att ringa om jag har problem... Jag inser att själv är bäste dräng, att jag får supportera mig själv o lyckas till slut få till det hela som det ska o det är då fanimej inget fel på bilderna. När det hela ska skickas vidare uppstår ett problem vid betalning o hela fadderuttan dyker. Senare får jag ett mail om att betalning misslyckats o idag när jag ska ta tag i det hela kan jag inte öppna min kampanj, får inte göra något för kundtjänst innan dom ser om betalning är gjord o om de fått materialet. O de lovar att kanske återkomma till mig idag. WIHOO!
Ordet kanske är nog det fulaste jag vet.
(livmoder är ett av de vackraste men det hör ju rakt inte hit)
 
Nåväl, gårdagen fortsätter med att jag faktiskt har ett par mysiga läs-timmar med mina elever, jag fortsätter bråka med mitt utskick, åker hem i röd bil, försöker totalt utmattad lipa i bilen men kan visst inte ens gråta längre, satsar på att väja för så många älgar som möjligt i stället.
Tar tag i läxor, packar väskor, unnar mig att psykbryta i fyra minuter, hinner äta en halv pannkaka, inser att allt som var planerat till helgen måste planeras om. Avlsutar dygnets timmar med att hastigt o lustigt sätta mig o skapa filmmanus.
 
Idag är definitivt en bättre dag. Hitills har jag bara bråkat med kundtjänst samt kört över en ekorre.
Samt gjort en massa nytta som faktiskt fungerat hyfsat.

 
Igår blev typ allting fel. Till o med klädseln.
 
 
Men jag är en vis o erfaren kvinna o säger som den överförfriskade mannen som var lyrisk efter inledningen av ett gig vi gjorde: "NU KAN DET BARA BLI BÄTTRE!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar