fredag 17 oktober 2014

uise79324737893qbfgcwjhadxlas§18&/%

Ja. Jag kom helt enkelt inte på nån rubrik.
Jag kom egentligen inte på nåt att skriva heller, men när jag vände o vred på hjärnan i bistra försök att komma på nåt klurigt, insåg jag att jag helt enkelt kan skriva en kortis om situationen. 
Inte för att det är klurigt. Men ändå.

Dä ä mycket nu.

Jätterolig fas, men allt sker samtidigt. Jobbar 8 timmar på "vanliga"jobbet där det ska letas material, rollbesättas rättvist o göras repscheman. Två pjäser samt tre revyer blir det där och 62 personer ska dela på uppskattningsvis 400 roller och då blir det pussel. Och pussel. Och pussel. Men ett kul pussel.

Då ordinarie jobbet är klart blir det till att kryssa mellan älgarna på väg hem, kika ömt på sin sovande dotter, peta i sig nåt oidentifierbart från kylskåpet o sätta igång 
med nattarbetet med Älmhultsrevyn Utanför Ramarna.

I måndags tog vi foto i alla fall hos Bildfeldts studio, och vi har nu satt ramen (fyndigt Ingela, fyndigt) för hela revyn. Vi är i den fasen då vi har för mycket material och vägrar släppa något, allt är ju så kul! 
Ett behagligt problem antar jag. 

O så var det den här spelningen i morgon.... 
Tror inte att jag tackat ja till ett gig på, hmm, vad kan det vara... över 4 år säkert. 
O så är det dags i morgon. Ett gig. 
Vet nån hur mycket repande det krävs för ett gig när man är totalt ringrostig? Nä, inte jag heller men jag hoppas att det räcker i alla fall. O går bra. O att jag överlever o inte smälter bort av ren o skär nervositet.

Nä kors - här har jag inte tid att sitta o sitta. Dags att ta tag i ett par tonarter eller två.

Trevlig älg!

(Just det, älgjakten har ju börjat med. Det har man märkt på allt tjoande som varit här utanför i veckan. Det tjoas o ropas o visslas o brölas här i skogen bakom knuten. Jisses. Vuxna karlar)

(Bild från plåtningen. Det är vi som är lite utanför ramarna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar