tisdag 7 juni 2016

Mitt liv som potatissallad...

Den här gången blir det en mat-blogg.


Häromdagen fick jag höra att jag var "som potatissallad".
 Det hela var nog några ord i flykten o menat som en form av eh... komplimang.
Genast satte ju hjärnan igång o snurra o jag insåg att ja, det är ju så det är. 
Jag är som en potatissallad.


En potatissallad är ett tillbehör, något som man tar till om det inte finns något bättre.
Det hade varit klämkäckt att vara en "het potatis" eller varför inte en vackert gräddad gratäng, något som alla gärna tar som första alternativ o något man gärna tar om av. Ofta.
Men nu bestämde Gud eller Ica-Stig eller nån att det bidde potatissallad.

En potatissallad måste oftast göra sig påmind - att "Hallå, här är jag! Välj mig! Jag är till lågpris (pga bäst före datum?!)
Ta mig - cykel på köpet!" Typ.
En het potatis väljer man bara.

En potatissallad kan dock vara jättebra att ha om man vill nåt. Kanske komma i kontakt med "den stora biffen, något "litet köttstycke" eller kanske låna nåt färggrant till salladen.

Det är inte så många som vet vad som finns inuti en potatissallad. Man tror nog att man vet, det syns ju nästan liksom, men inuti en potatissallad finns så mycket mer än klicken man ser o som kanske mest ger ett slarvigt, spretigt intryck.
 Man skulle nog bli överraskad om man tog reda på vilka ingredienser som ingår. 
En het potatis ser man ju liksom hur den är uppbyggd. 
Naggar man lite på yttersta lagret så är den ganska lik där inuti med.
O betydligt hårdare än den lilla klicken med potatissallad som ligger där o är till lågpris.

När man använt en potatissallad kan man välja att slänga den eller ställa tillbaks den igen längst in. Där glömmer man sedan bort den tills man kommer på att man behöver den igen.
O då finns det alltid en liten kladd kvar. 
En kladd som snabbt glömmer att den surnat. 
Det är trots allt bättre att vara potatissallad än ingenting alls. 

O den där kladden hoppas att hon alltid räcker.
Till dig. O dig. O till dig

Ta gärna en klick nån gång.

Det sa bara klick. 
( Den här sändningen sponsras för övrigt av Netto .65 kilo potatissallad, nu till kampanjpris)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar